Ahir de vesprada, la consellera d’Infraestructures, Isabel Bonig, i el govern de Benidorm van inaugurar el Museu Boca del Calvari, però sense tindre una dotació adequada perquè s’òbriga al públic i sense un projecte cultural clar.

L’edifici, que ha costat 1,6 milions de les arques públiques valencianes, i que té la intenció d’albergar exposicions sobre la història de Benidorm, va ser inaugurat ahir, però els ciutadans no saben quan podran gaudir-lo. L’Ajuntament encara està elaborant els costos que suposaria dotar el Museu Boca del Calvari de personal adequat i altres despeses derivades del seu bon funcionament. A més, tampoc ha confirmat qui es farà càrrec de la seua gestió, tot i que sembla que el control passara a mans d’una empresa privada.

Davant tanta pressa per inaugurar el Museu, i sense tindre clar aquestes necessitats tan bàsiques perquè es pose en marxa, Compromís per Benidorm critica la falta de previsió tant de dotació econòmica com de materialització real del projecte. La inauguració d’un emblema cultural tan important com el que se suposa que serà el de Boca del Calvari, més encara si tenim en compte la paralització completa de les obres del Centre Cultural de Benidorm, no pot fer-se de pressa i corrents i tampoc pot estar buida de contingut i plena d’interrogants sobre el seu futur.

A més a més, com sembla, l’Ajuntament de Benidorm cedirà la gestió a una empresa privada. És qüestionable que un museu que ha costat tants diners públics haja de passar a mans privades tan ràpidament, sense que l’administració de la ciutat reflexione sobre si pot ser assumida des de l’Ajuntament. Per tot això, des de Compromís per Benidorm sol·licitem que s’explique el més prompte possible quan s’obrirà el Museu, amb quines exposicions, qui se’n farà càrrec i, a més, que per a qualsevol altra ocasió, es pense en el projecte abans que en la foto de la inauguració.

________________________________________________________________

Compromís per Benidorm critica que se inaugure el Museo Boca del Calvari sin abrirlo todavía al público

Ayer por la tarde, la consellera de Infrastructuras, Isabel Bonig, y el gobierno de Benidorm inauguraron el Museo Boca del Calvari, pero sin tener una dotación adecuada para que se abra al público y sin un proyecto cultural claro.

El edificio, que ha costat 1,6 millones de les arcas públicas valencianas, y que tiene la intención de albergar exposiciones sobre la historia de Benidorm, fue inaugurado ayer, pero los ciudadanos no saben cuando podrán disfrutarlo. El Ayuntamiento aún está elaborando los costes que supondría dotar el Museo Boca del Calvari de personal adecuado y otros gastos derivados de su buen funcionamiento. Además, tampoco ha confirmado quien se hará cargo de su gestión, aunque parece que el control pasará a manos de una empresa privada.

Ante tanta prisa para inaugurar el Museu, i sin tener claro estas necesidades tan básicas para que se ponga en marcha, Compromís per Benidorm critica la falta de previsión tanto de dotación económica como de materialización real del proyecto. La inauguración d’un emblema cultural tan importante como el que se supone que serà el de Boca del Calvari, aún más todavía si tenemos en cuenta la paralización completa de las obras del Centre Cultural de Benidorm, no puede hacerse deprisa y corriendo y tampoco puede estar vacía de contenido y llena de interrogantes sobre su futuro.

Además, como parece, el Ayuntamiento de Benidorm cederá la gestión a una empresa privada. Es cuestionable que un museu que ha costado tanto dinero público tanga que pasar a manos privadas tan rápidamente, sin que la administración de la ciudad reflexione sobre si puede ser asumida desde el Ayuntamiento. Por todo esto, desde Compromís per Benidorm solicitamos que se explique lo más pronto posible cuando se abrirá el Museo, con qué exposiciones, quién se hará cargo y, además, que para cualquier otra ocasión, se piense en el proyecto antes que en la foto de la inauguración