Hui, 17 de maig se celebra a tot el món el Dia Internacional contra la LGTBfòbia, és a dir, el dia contra la discriminació de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals. Aquesta data es va escollir perquè tal dia de 1990 l’Assemblea General de l’Organització Mundial de la Salut va eliminar l’homosexualitat de la seua llista de malalties mentals. No obstant això, encara queda molt per fer en aquest àmbit i per això Compromís per Benidorm reafirma la seua tasca contra aquest tipus d’intolerància.

El col·lectiu local de Compromís va encetar el passat dia 15 de maig una recollida de signatures al carrer per demanar que Benidorm realment estiga a favor de la tolerància i contra la discriminació del col·lectiu LGTB. Hui en dia, al nostre país, tot i els avanços, l’assetjament escolar homofòbic i transfòbic continua existint amb, de vegades, desenllaços fatals per a les víctimes que el pateixen. Per aquest motiu, demanem que a la nostra ciutat, des de tots els àmbits possibles, es promoguen polítiques favorables a la igualtat de tracte cap al col•lectiu LGTB, en defensa de la seua dignitat, i per impulsar la consolidació i reconeixement de la plena igualtat de drets i oportunitats.

A més, també sol·licitem que l’ajuntament done suport a les campanyes de no-discriminació al col•lectiu homosexual i transsexual a l’àmbit laboral, i que es facilite i promoguen campanyes d’informació amb l’objectiu que no quede cap agressió por motius d’orientació sexual o identitat de gènero sense denunciar.

Aquesta acció local es vol sumar a la proposició no de llei presentada ahir pel diputat de Compromís Fran Ferri per reclamar al Consell que impulse un procés participatiu amb els col·lectius i associacions en defensa de les persones LGTB per a redactar i aprovar un Projecte de Llei valenciana de drets de les persones gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals i de lluita contra la lgtbfòbia.

La recollida d’aquestes signatures continuarà el pròxim dia 21 de maig, al Paseo de la Castellana i al carrer Bèlgica. A més, també es continuaran arreplegant firmes perquè Benidorm siga legalment reconegut com a municipi turístic.

________________________________________________________________

Compromís per Benidorm, contra la homofobia

Hoy, 17 de mayo se celebra en todo el mundo el Día Internacional contra la LGTBfobia, es decir, el día contra la discriminación de Lesbianas, Gays, Transexuales y Bisexuales. Esta fecha se eligió porque tal día de 1990 la Asamblea General de la Organización Mundial de la Salud eliminó la homosexualidad de su lista de enfermedades mentales. No obstante, todavía queda mucho por hacer en este ámbito y por eso Compromís per Benidorm reafirma su labor contra este tipo de intolerancia.

El colectivo local de Compromís comenzó el pasado día 15 de mayo una recogida de firmas en la calle para pedir que Benidorm realmente esté a favor de la tolerancia y contra la discriminación del colectivo LGTB. Hoy en día, en nuestro país, a pesar de los avances, el acoso escolar homofóbico y transfóbico continúa existiendo con, a veces, desenlaces fatales para las víctimas que lo sufren. Por este motivo, pedimos que en la nuestra ciudad, desde todos los ámbitos posibles, se promueva políticas favorables a la igualdad de trato hacia el colectivo LGTB, en defensa de su dignidad, y para impulsar la consolidación y reconocimiento de la plena igualdad de derechos y oportunidades.

Además, también solicitamos que el ayuntamiento dé apoyo a las campañas de no discriminación al colectivo homosexual i transexual en el ámbito laboral, y que se facilite y promuevan campañas de información con el objetivo de que no quede ninguna agresión por motivos de orientación sexual o identidad de género sin denunciar.

Esta acción local se quiere sumar a la proposición no de ley presentada ayer por el diputado de Compromís Fran Ferri para reclamar al Consell que impulse un proceso participativo con los colectivos y asociaciones en defensa de las persones LGTB para redactar y aprobar un Proyecto de Ley valenciana de derechos de las personas gays, lesbianas, bisexuales y transexuales y de lucha contra la lgtbfobia.

La recogida de estas firmas continuará el próxim día 21 de mayo, en el Paseo de la Castellana y en la calle Bélgica. Ademá, también se continuarán recogiendo firmas para que Benidorm sea legalmente reconocido como municipio turístico.

SignaturesLGTBI