El diputat de Compromís-Equo al Congrés, Joan Baldoví, ha presentat una pregunta per escrit a la Mesa del Congrés dels Diputats en què demana explicacions al Govern espanyol per la situació de la nova comissaria de la Policia Nacional a Benidorm. Compromís es fa ressò de les reivindicacions del Sindicat Unificat de Policia, que des de la cessió dels terrenys municipals en 2003 per a les noves instal·lacions no saben quan començaran les obres ni quan serà el seu trasllat.

El diputat Joan Baldoví ha presentat aquesta pregunta, a instàncies del grup municipal de Compromís, per denunciar una situació insostenible que ve de llarg. El Sindicat Unificat de Policia està alertant des de fa temps de la necessitat de traslladar les dependències policials de Benidorm a altre emplaçament més modern i més adequat. Les dependències actuals, situades al carrer Apol•lo XI del municipi, daten de 1974 i s’hi van crear perquè pogueren prestar servici els 125 policies que en aqueixa època tenia Benidorm.

En 2003 l’Ajuntament de Benidorm va cedir al Ministeri de l’Interior una parcel•la de 3.711 metres quadrats a la partida Salt de l’Aigua perquè es construïra una nova comissaria. Malgrat aquesta decisió, a l’actualitat el cos de la Policia Nacional, que ha augmentat el seu planter fins als 375 agents, encara treballa a les mateixes instal•lacions del carrer Apol•lo XI, tot i l’increment tant de policies que allí s’ubiquen, com de la població existent de Benidorm i de la Marina Baixa, que és a qui presta servici i malgrat la cessió de la parcel•la de la partida a Salt de l’Agua per a la nova comissaria al Ministeri de l’Interior, aprovada fa més de 10 anys.

Per aquests motius, Baldoví sol·licita al Govern espanyol si és conscient de la situació actual de la comissaria de Benidorm, pregunta si executarà finalment la construcció d’aquestes instal·lacions policials a la ubicació indicada i demana que, si es dóna el cas, indique quina serà la data d’inici i final d’obra, així com del trasllat dels agents de la Policia Nacional.

________________________________________________________________

Compromís pregunta en el Congreso por la situación de la nueva comisaría de la Policía Nacional en Benidorm

El diputado de Compromís-Equo en el Congrés, Joan Baldoví, ha presentado una pregunta por escrito a la Mesa del Congreso de los Diputatos en que pide explicaciones al Gobierno espanyol por la situación de la nueva comisaría de la Policía Nacional en Benidorm. Compromís se hace eco de les reivindicaciones del Sindicato Unificado de Policía, que desde la cesión de los terrenos municipales en 2003 para las nuevas instalaciones no saben cuándo comenzarán las obras ni cuándo será su traslado.

El diputado Joan Baldoví ha presentado esta pregunta, a instancias del grupo municipal de Compromís, para denunciar una situación insostenible que viene de largo. El Sindicato Unificado de Policía viene alertando desde hace tiempo de la necesidad de trasladar las dependencias policiales de Benidorm a otro emplazamiento más moderno y adecuado. Las dependencias actuales, situadas en la calle Apolo XI del municipio, datan de 1974 y se crearon para que pudieran prestar servicio los 125 policías que en esa época tenía Benidorm.

En 2003 el Ayuntamiento de Benidorm cedió al Ministerio del Interior una parcela de 3.711 metros cuadrados en la partida Salt de l’Aigua para que se construyera una nueva comisaría. Pese a esta decisión, en la actualidad el cuerpo de la Policía Nacional, que ha aumentado su plantilla hasta los 375 agentes, aún trabaja en las mismas instalaciones de la calle Apolo XI, pese al incremento tanto de policías que allí se ubican, como de la población existente de Benidorm y de la Marina Baixa, que es a quien presta servicio y pese a la cesión de la parcela de la partida en Salt de l’Agua para la nueva comisaría al Ministerio del Interior, aprobada hace más de 10 años.

Por estos motivos, Baldoví solicita al Gobierno español si es consciente de la situación actual de la comisaría de Benidorm, pregunta si ejecutará finalmente la construcción de estas instalaciones policiales en la ubicación indicada y pide que, si se da el caso, indique cuál sera la fecha de inicio y final de obra, así como del traslado de los agentes de la Policía Nacional.

Comissaria Benidorm