El col·lectiu local de Compromís ha presentat una moció al registre de l’Ajuntament de Benidorm en què demana la gratuïtat de l’AP7 a la fi de la present concessió, que tindrà lloc en 2019, i que es rescaten de manera immediata els trams que poden actuar com a circumval·lació allí on no n’hi ha cap construïda, a més de la bonificació del peatge a persones residents al nostre territori. Considerem que aquestes mesures serien beneficioses no només per la nostra ciutat sinó pels veïns de la comarca i afavoriria la desestacionalització del turisme.

Aquesta moció vol pressionar la Generalitat perquè no s’establisca cap tipus de cànon una vegada finalitze la concessió a l’empresa que explota l’AP7, tal i com va apuntar al seu moment la Consellera d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig. Cal recordar que, tot i que el passat 9 d’abril, el ple de les Corts va aprovar una proposició no de llei per donar suport a la posició del Ministeri de Foment de no prorrogar el 2019 la concessió de l’autopista AP-7 entre Tarragona i Alacant, la Generalitat es planteja que el ciutadà continue amortitzant una infraestructura suficientment pagada.

Però la moció va més enllà. També insta a què l’Ajuntament de Benidorm demane al Ministeri que, abans que altres autopistes anunciades, rescate de manera immediata els trams de l’AP7 que poden actuar de ronda de circumval·lació allí on no n’existeix cap construïda, alleugerint així de trànsit els nombrosos municipis valencians que el pateixen i augmentant el benestar i la seguretat dels seus habitants. Finalment, també se sol·licita que s’establisquen les mesures adequades per bonificar el 100% del cost del peatge a les persones empadronades i a les empreses amb domicili fiscal al nostre territori.

Des de Compromís considerem que cal acabar amb aquesta perllongada càrrega econòmica per a la ciutadania que a més suposa una mena d’impost encobert per a les nostres empreses, com han demostrat nombrosos estudis. Per això, esperem que la proposta compte amb el suport dels grups polítics del consistori de Benidorm i que es considere a l’ordre del dia del pròxim ple municipal de juliol.

A més d’aquesta moció, Compromís per Benidorm també n’ha presentat una altra per demanar que l’Escola Oficial d’Idiomes tinga una segona convocatòria d’exàmens a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport. ________________________________________________________________

Compromís per Benidorm presenta una moción para pedir la gratuidad total de la AP7 

El colectivo local de Compromís ha presentado una moción en el registro del Ayuntamiento de Benidorm en que pide la gratuidad de la AP7 al final de la presente concesión, que tendrá lugar en 2019, y que se rescaten de manera inmediata los tramos que pueden actuar como circunvalación allí donde no haya ninguna construida, además de la bonificación del peaje a las personas residentes en nuestro territorio. Consideramos que estas medidas serían beneficiosas no solo para nuestra ciudad sino para los vecinos de la comarca y favorecería la desestacionalización del turismo.

Esta moción quiere presionar a la Generalitat para que no se establezca ningún tipo de canon una vez finalice la concesión a la empresa que explota la AP7, tal como apuntó en su momento la Consellera de Infraestructuras, Territorio y Medio Ambiente, Isabel Bonig. Cabe recordar que, aunque el pasado 9 de abril, el pleno de las Corts aprobó una proposición no de ley para dar apoyo a la posición del Ministerio de Fomento de no prorrogar el 2019 la concesión de la autopista AP7 entre Tarragona y Alicante, la Generalitat se plantea que el ciudadano continúe amortizando una infraestructura suficientemente pagada.

Pero la moción va más allá. También insta a que el Ayuntamiento de Benidorm pida al Ministerio que, antes que a otras autopistas anunciadas, rescate de manera inmediata los tramos de la AP7 que pueden actuar de ronda de circunvalación allí donde no existe ninguna construida, aligerando así el tráfico de numerosos municipios valencianos que lo padecen y aumentando el bienestar y seguridad de sus habitantes. Finalmente, también se solicita que se establezcan las medidas adecuadas para bonificar el 100% del coste del peaje a las persones empadronadas y a las empresas con domicilio fiscal en nuestro territorio.

Desde Compromís consideramos que hay que acabar con esta prolongada carga económica para la ciudadanía que además supone un tipo de impuesto encubierto para nuestras empresas, como han demostrado numerosos estudios. Por eso, esperamos que la propuesta cuente con el apoyo de los grupos políticos del consistorio de Benidorm y que se considere en la orden del día del próximo pleno municipal de julio.

Además de esta moción, Compromís per Benidorm también ha presentado otra para pedir que la Escuela Oficial de Idiomas tenga una segunda convocatoria de exámenes a la Conselleria de Educación, Cultura y Deporte.