Compromís per Benidorm ha presentat una moció al registre de l’Ajuntament de Benidorm per sol·licitar al consistori que reclame que se celebren dos convocatòries de les proves de certificació d’idiomes a tots els nivells a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, ja que en l’actualitat els alumnes es juguen l’obtenció del certificat en un únic examen.

Aquesta moció respon a la recollida de signatures que els estudiants de l’Escola Oficial d’Idiomes de Benidorm, entre d’altres escoles, han arreplegat durant el curs per demanar a la Conselleria que regule la realització d’una segona convocatòria d’exàmens en les proves de certificació que donen drets als certificats expedits per les Escoles Oficials de Idiomes.

Cal recordar que l’ensenyament en les EOI es divideix en tres nivells: basic, mitjà i avançat. Per a promocionar del primer nivell al segon es contemplen dos convocatòries en tota la educació reglada, però en arribar al segon curs de cada nivell i de cada idioma els alumes només compten amb una oportunitat per aprovar i aconseguir la certificació de idiomes, el que suposa un fet discriminatori, comparat amb les dos convocatòries per a superar el curs de tota l’educació reglada.

A més, el col·lectiu local de Compromís considera que la creació d’aquesta segona convocatòria igualaria les condicions dels alumnes valencians amb els d’altres territoris estatals, que sí que gaudeixen d’un examen al juny, com ocorre a les nostres EOI, però també d’un altre al setembre. Així, els estudiants d’idiomes comptarien amb les mateixes oportunitats i facilitaria la posada en marxa del curs escolar amb més anterioritat del que es fa actualment en les escoles d’idiomes.

________________________________________________________________

Compromís per Benidorm pide ampliar a dos convocatorias las pruebas de certificación de la Escuela Oficial de Idiomas 

Compromís per Benidorm ha presentado una moción en el registro del Ayuntamiento de Benidorm para solicitar al consistorio que reclame que se celebren dos convocatorias de las pruebas de certificación de idiomes a todos los niveles a la Conselleria de Educación, Cultura y Deporte, ya que en la actualidad los alumnos se juegan la obtención del certificado en un único examen.

Esta moción responde a la recogida de firmas que los estudiantes de la Escuela Oficial de Idiomas de Benidorm, entre otras escuelas, han recopilado durante el curso para pedir a la Conselleria que regule la realización de una segunda convocatoria de exámenes en las pruebas de certificación que dan derechos a los certificados expedidos por las Escuelas Oficiales de Idiomas.

Cabe recordar que la enseñanza en las EOI se divide en tres niveles: básico, medio y avanzado. Para promocionar del primer nivel al segundo se contemplan dos convocatorias en toda la educación reglada, pero al llegar al segundo curso de cada nivel y de cada idioma los alumnos solo cuentan con una oportunidad para aprobar y conseguir la certificación de idiomas, lo que supone un hecho discriminatorio, comparado con las dos convocatorias para superar el curso de toda la educación reglada.

Además, el colectivo local de Compromís considera que la creación de esta segunda convocatoria igualaría las condiciones de los alumnos valencianos con el de otros territorios estatales, que sí que gozan de un examen en junio, como ocurre en nuestras EOI, pero también de otro en septiembre. Así, los estudiantes de idiomas contarían con las mismas oportunidades y facilitaría la puesta en marcha del curso escolar con más anterioridad de lo que se hace actualmente en las escuelas de idiomas.