El pròxim dilluns el regidor de seguretat ciutadana elevarà a la comissió informativa una proposta per a convocar cinc places de policia local en règim de comissió de serveis. El portaveu de Compromís Los Verdes insta a realitzar un estudi de les necessitats reals de policia local per solucionar els problemes del cos de seguretat municipal “d’una vegada per totes i a llarg termini”.

Segons el regidor Lorenzo Martínez hi ha una necessitat urgent per a cobrir estes places, fruit de l’entrada en plena temporada turística. Josep Bigorra està d’acord amb este procés però ha assenyalat que “no podem viure tots els anys de contractacions d’urgència; cal un estudi de les necessitats actuals de la policia local de Benidorm a quatre anys vista”.

En eixe sentit, el portaveu del grup municipal de Compromís Los Verdes ha subratllat que cal fer front a l’envelliment de la plantilla actual, que té una mitjana d’edat al voltants dels 45 anys d’edat. “Més encara si, com tot fa indicar, en els pròxims mesos el govern de Rajoy vol equiparar la jubilació de la policia local a la d’altres forces de seguretat de l’Estat i rebaixar la jubilació dels 65 als 60 anys”, ha alertat.

Per altra part, Bigorra ha indicat que a l’actualitat hi ha 26 policies locals interins que caldria convertir en personal fix perquè gaudisquen de millors condicions laborals, com els seus companys, per donar una estabilitat a la plantilla i també per garantir que donen el correcte servici a la ciutadania.