Les mocions presentades per Compromís Los Verdes sobre la bonificació en impostos sobre vehicles no contaminants, la creació d’un registre d’artistes de Benidorm i, un dels més importants que es debatien, que Benidorm siga reconegut com a Municipi Turístic, s’han aprovat en el ple celebrat dilluns, 27 de juliol.

Els regidors electes, Josep Bigorra Guaita i Juan Garcia dels Verds, s’han mostrat molt satisfets per l’aprovació de les 3 mocions que van presentar en registre durant el mes de juliol.

Sens dubte, el que més expectació podria tenir era l’aprovació de la moció que Benidorm sigua proclamat Municipi Turístic d’una vegada per totes i s’ha aconseguit amb el suport de la resta de partits que conformen l’Ajuntament De Benidorm.

La coalició en aquest últim punt, ha comptat amb el suport exprés i reconegut públicament per HOSBEC, per pressionar i reconèixer la injustícia que es viu des de l’establiment d’una llei que es va aprovar el 2002 i va entrar en vigor el 2004 i que, cap dels dos partits que ha tingut alternança en el poder a Benidorm, PP i PSOE, han sabut posar damunt de la taula i portar a bon port una reclamació històrica i reclamar el que a la ciutat del turisme per antonomàsia li pertany.

La petició de declaració inclou que Benidorm, a part de ser reconegut per la llei i passar a ingressar un 2% dels impostos d’hidrocarburs i tabac, ingressi a més, amb caràcter retroactiu, la quantia que se li pogués deure a la ciutat des de la creació de la llei, els quals estan estimats en uns 11 milions d’euros. En eixe sentit, Bigorra ha volgut agrair en el ple l’ajuda ininestimable del representant en el Congrés Joan Baldoví i de la diputada Mireia Mollà pel treball realitzat en este sentit.