Durant el ple d’octubre de 2014 es va aprovar per unanimitat una moció de mesures per pal·liar els efectes de les famílies que patien desnonaments a Benidorm. Després de mes d’un any, hi ha diferents acords ratificats en esta moció que encara no s’han posat en marxa. En eixe sentit, el portaveu del grup municipal, Josep Bigorra, realitzarà diverses preguntes en el ple de novembre, que se celebrarà dilluns, per constatar el grau de compliment de la moció i quines mesures es pensen prendre al respecte.

“Som conscients que sí que existeixen habitatges de caràcter públic que l’Ajuntament posa a disposició de les persones en risc d’exclusió social pels desnonaments, però encara no s’ha creat un registre de cases de particulars, empreses o entitats bancàries per a tal ús com deia la moció aprovada”, ha subratllat Bigorra.

A més, segons el portaveu ni s’ha produït ni s’ha estudiat encara una modificació de les ordenances municipals per a procedir a l’exempció de taxes i impostos ni l’ajornament del seu pagament a les persones que poden perdre la seua llar, com també acordava la moció. I es desconeix si l’Ajuntament ha parlat amb SUMA, per la paralització d’embargaments en este sentit, o si ha negociat amb les empreses de servicis bàsics, com l’aigua, llum o gas, per no suprimir el subministrament a estes persones mentre estiguen en perill de desnonament, com sí que passa en altres localitats.

“Preguntem al ple si hi ha hagut algun avanç en el compliment d’estes mesures aprovades en la moció i si hi haurà alguna mesura perquè es complisquen perquè encara, a dia de hui, hi ha persones que tenen pendent casos de desnonament a Benidorm i perquè volem que es complisca el que s’aprova en el ple”, ha indicat Bigorra.

Finalment, a més d’estes qüestions, el grup municipal també realitzarà diferents preguntes relatives a la seguretat, sobre les propostes de Compromís Los Verdes per fer retens de barri de policia local, o mantindre el SATE al Torrejó quan es desplace al Racó, entre d’altres.