L’aposta pel xicotet i mitjà comerç, l’anul·lació de la Reforma Laboral actual, un millor finançament valencià i la millora de les condicions per als autònoms han sigut les principals propostes que ha defensat el candidat de Compromís-Podemos al Congrés dels Diputats per a les pròximes eleccions generals, Joan Baldoví, en la reunió que ha mantingut a Benidorm amb les associacions de comerciants, autònoms i sindicats de la ciutat.

Concretament, a la reunió celebrada a la Cafeteria Viña Del Mar, han assistit els representants de l’associació de comerciants AICO irepresentants del sindicat CC.OO. i han traslladat les seues preocupacions respecte al sector del comerç i laboral a Joan Baldoví. També ha assistit el número quatre per la llista de la província d’Alacant, Vicent Molina.

El representant actual al Congrés de Compromís ha assenyalat que tenen diversos eixos principals en el programa que porten per a les pròximes eleccions i d’ells, el més important, fent l’ullet a les organitzacions sindicals, és el de les mesures socials encaminades a rescatar persones. Així mateix, ha destacat la importància de tenir un finançament just per a la Comunitat Valenciana “ja que això suposaria tenir millor serveis públics, però també tindria repercussió en els nostres negocis i comerços”.

En resposta a la preocupació dels membres de AICO sobre la creació de futurs centres comercials, Baldoví ha assenyalat que tant des de la Generalitat com des del Congrés, Compromís aposta pel comerç de proximitat i pel desenvolupament del teixit empresarial de la Comunitat Valenciana, inclòs el turisme, tan important per a Benidorm. També ha subratllat la necessitat de posar a funcionar de forma operativa l’Institut Valencià de Finances i l’Agència Tributària Valenciana, “de manera que els valencians puguem controlar i distribuir millor els nostres propis recursos”

Va defensar també que els treballadors tinguen unes millors condicions laborals i en aquest sentit va advertir que això passa per eliminar la Reforma Laboral que el PP va aprovar el 2012, ja que ha generat més treball temporal i més precari. Finalment, en resposta als sindicats, ha indicat que cal fer una reforma fiscal perquè la pressió dels impostos es repartisca equitativament, i que s’estudie una revisió del sistema dels treballadors autònoms.

IMG-20151201-WA0008 IMG-20151201-WA0009