El pròxim dilluns passa per comissió informativa una moció del Partit Popular on demana la gratuïtat de l’autopista AP7 en finalitzar la concessió i que es liberalitze immediatament en els terrenys que afecten a zones de gran trànsit, com per exemple la nostra comarca. El portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha assenyalat que esta proposta ja va ser registrada per Compromís per Benidorm en juliol de 2014 i ha criticat la disparitat d’opinions del PP en diferents èpoques.

“Fa quasi 2 anys que vam presentar una moció al ple de l’Ajuntament de Benidorm en què demanàvem l’alliberament de l’AP7 quan acabe la concessió en 2019 i que, mentre això passava, que servirà de circumval·lació per a les zones de gran trànsit, com la que ens patixen els veïns i les veïnes de Benidorm quan han de travessar Altea. Ara el PP sembla que la fa seua”, ha explicat Bigorra. El portaveu ha afegit que cal recordar que el partit popular va prorrogar en 1997 la concessió quan governava Eduardo Zaplana i que s’ha oposat a les Corts fins a dotze vegades a propostes d’acord semblant que venien de diferents grups polítics.

Així mateix, també ha criticat que, quan es va aprovar a les Corts en 2014 la proposta d’alliberar l’AP7 en acabar la concessió, el PP va rebutjar una esmena de Compromís, defensada per Enric Morera, que reclamava justament la liberalització immediata dels trams on l’autopista pot fer de ronda de circumval·lació, cosa que ara inclou en l’acord. “Sembla que el Partit Popular no recorda que el seu portaveu aleshores, l’investigat David Serra per Gürtel, va dir literalment que la nostra esmena era molt perillosa perquè podria obrir una negociació bilateral amb la concessionària. El PP de Benidorm ara li lleva la raó i ens la dóna a la gent de Compromís; ja era hora que canviaren d’opinió”, ha comentat.

Per una altra part, ha assenyalat que el grup municipal presentarà una esmena per incloure a la proposta d’acord que sol·licite la garantia de què el sistema de peatge actual no serà substituït per cap altre, de manera que l’AP7 siga totalment gratuïta a la fi de la concessió. El portaveu ha explicat que eixa esmena s’incorpora perquè en el seu moment, la que era Consellera d’Infraestructures i ara presidenta del PP valencià, Isabel Bonig, plantejava la possibilitat d’establir algun cànon en acabar la concessió. “Hi ha estudis que afirmen que l’AP7 està totalment amortitzada i, per tant, volem assegurar als valencians i valencianes que no hem de pagar de més per esta infraestructura”.

Àudios: