El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha presentat al·legacions al Pressupost local de 2016, que va ser aprovat en este mes de març, quan està a punt de finalitzar el termini de presentar-les. A més de tornar a presentar totes les esmenes que no van ser acceptades o que, fins i tot, no van ser ni debatudes en el ple de pressupostos, el grup municipal sol·licita que es destinen diners al projecte d’un menjador social o alberg municipal, ja que és una de les demandes de la ciutadania en els pressupostos participatius que no apareix enlloc en els comptes de Benidorm.

Bigorra ha explicat que, abans de l’aprovació inicial del pressupost en el ple extraordinari de març, es va demanar amb una esmena que s’aclariren quines iniciatives dels pressupostos participatius estaven incloses i quins diners es destinaven a elles. El govern local va decidir no debatre eixa esmena i tampoc va realitzar el desglossament sol·licitat. “En eixe sentit, no sabem encara quines peticions dels pressupostos participatius estan i quines no i, per tant, no sabem si una de les seues demandes, el menjador o alberg municipal, ha sigut contemplada o no, i per això, presentem una esmena clara perquè hi haja diners per realitzar un projecte que el contemple”.

El portaveu ha considerat que dotar Benidorm d’esta infraestructura “sempre comptant amb la col·laboració de les organitzacions socials”, donaria resposta a les persones que per les seues condicions econòmiques no poden cobrir les seues necessitats bàsiques.

Altres al·legacions als pressupostos

Després de recordar que en el ple de pressupostos, gràcies als vots de diferents grups de l’oposició, van prosperar tres esmenes del grup municipal destinades a la inversió per crear un Parc de Joves i dotar de més diners l’àmbit de l’educació i de la tercera edat, Bigorra ha assenyalat que s’han presentat totes les esmenes que no es van aprovar, com la rebaixa de tot el deute de la concessionària de neteja viària; el augment de la quantia de beques de desenvolupament local en 100.000 euros, la no-supressió del SATE de l’edifici del Torrejó, o l’inici de les obres d’adequació i actualització del carrer Sicília. A més, s’incorpora una nova esmena per facilitar la contractació d’un nou guarda ambiental per protegir millor els nostres paratges i entorns naturals, ja que a l’actualitat Benidorm només en disposa d’un.

Per últim, s’han tornat a presentar també les catorze esmenes no debatudes referides a tindre una major transparència i fiscalització, com ara a saber exactament on van els pressupostos participatius, a incloure la reivindicació del municipi turístic, a què es complisca la llei sobre l’ús de llengües, o a què es justifiquen els complements de productivitat com obliga la llei.