En el ple de 27 d’octubre de 2014 es va aprovar per unanimitat una moció sobre mesures per a pal·liar els efectes de les famílies desnonades. En el ple de novembre de 2015, el nostre grup municipal va realitzar diverses qüestions sobre el compliment d’esta proposta. En eixe sentit, la regidoria de Benestar Social va contestar que no es podia complir la introducció de modificacions en les Ordenances Municipals encaminades a recollir l’exempció de taxes i impostos a les persones en risc d’exclusió social pel risc a la pèrdua del seu habitatge (l’acord quart de l’esmentada moció) perquè no estava prevista en una llei estatal. Ara presentem una moció al pròxim ple per a solucionar-ho.

En atenció a la resposta de la regidoria, el nostre grup municipal va preguntar en el passat ple de gener d’enguany si l’Ajuntament havia instat o si instaria al Govern de l’Estat per realitzar la modificació de les lleis que possibilitarien que les persones en risc d’exclusió social per possible desnonament pogueren acollir-se a estes exempcions de taxes i impostos. Dos mesos després, passat el termini que el Reglament Orgànic Municipal de Benidorm dóna per contestar a les preguntes formulades en el ple, la regidoria de Benestar Social contesta que no hi ha cap constància que cap grup haja realitzat esta instància de modificació de la Llei d’Hisendes Locals per així poder aconseguir el compliment íntegre de la moció, tràmit que la pròpia resposta considera com a imprescindible per a realitzar esta sol·licitud.

“Ja que Benestar Social durant tot este temps no ha sigut capaç de sol·licitar al govern de l’Estat que s’introduïsquen modificacions legislatives perquè este col·lectiu de persones vulnerables, en atenció a la seua situació social i econòmica, tinga una atenció concreta segons l’acord de 2014, hem registrat una moció precisament perquè s’inste a este canvi en la llei”, ha explicat el regidor de Compromís i portaveu del grup municipal Compromís Los Verdes, Josep Bigorra.

El portaveu considera que la proposta plantejada pel grup municipal està basada en la importància de complir els acords municipals i també, en este cas, “de donar solucions positives als problemes de la ciutadania de caràcter social que es troba falta de recursos o que pot trobar-se en una situació tan dramàtica com és un possible desnonament de la casa en què ha viscut anys i anys”.

Bigorra apel·la al caràcter de la moció i a què la corporació municipal anterior va aprovar la moció que possibilitava que Benidorm es considerara ciutat lliure de desnonaments perquè isca endavant esta proposta.