Les últimes pluges han afectat a una de les fonts que forma part del patrimoni històric i cultural de Benidorm, com és la Font de Carreres. El sostre de l’escala d’accés d’este brollador d’aigua ha caigut i ha deixat al descobert part del mateix. El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha remés un escrit a la regidoria de Patrimoni perquè se salvaguarde la seguretat de la zona i que es conserve correctament els béns culturals i històrics de la nostra ciutat.

“Instem a l’adequada conservació del nostre patrimoni, que durant tants anys ha permés canalitzar l’aigua a Benidorm, no únicament per protegir la nostra cultura sinó també per posar de relleu que la nostra ciutat té més oferta a més que la del sol i de platja”, ha indicat el portaveu.

Bigorra ha recordat que no és la primera vegada que es demana a l’Ajuntament que es conserve la que és considerada com una de les fonts de Benidorm, juntament amb la bassa de Thous i la font de Lliriets. Ha recordat que en febrer de l’any passat, Compromís per Benidorm va organitzar una ruta històrico-mediambiental que comprenia els tres indrets.

“Per desgràcia, les nostres reivindicacions continuen vigents a dia de hui, a la vista de l’empitjorament patit, i en comprovar que la malesa continua cobrint este racó històric, tal com vam poder comprovar en 2015”, ha indicat. Així mateix, ha apuntat el contrast que suposa que, alhora que l’Ajuntament procedeix a la protecció de una infraestructura hidràulica que fa 350 anys, com és la Séquia Mare, oblida altres construccions rellevants de canalització d’aigua, com les esmentades fonts.

La Font de Carreres es va potenciar durant la Segona República quan es va impulsar un projecte de canalització per part d’UGT entre este brollador i el bell mig de Benidorm, fins per exemple el Passeig de Colon o el barri del Calvari, per pal·liar la sequera que es patia. Esta infraestructura va ser operativa fins els anys 50 del segle passat.