El regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, porta un mes preguntant cada setmana en comissió informativa d’Urbanisme sense obtindre cap resposta sobre les gestions que el govern local està realitzant sobre l’Armanello, després que en novembre el ple va aprovar l’anul·lació del projecte urbanístic i l’estudi de la gestió directa, gràcies a una esmena del grup municipal.

“Desconeixem si el govern del PP ha realitzat cap gestió per anul·lar definitivament el PAI i la programació de la que anava a ser la urbanització de l’Armanello ja que no vol contestar en cap de les comissions informatives que preguntem al respecte”, ha indicat Bigorra. Més enllà de la deixadesa del govern local en contestar les preguntes de l’oposició, el portaveu del grup municipal considera especialment significatiu que no es done compte sobre l’estat de compliment d’una moció del ple que implica que s’estudie com la futura gestió urbanística de la zona podria ser portada des de l’Ajuntament.

“Gràcies a una esmena nostra en el ple de novembre, es va aprovar contemplar la gestió directa, és a dir, que l’Ajuntament s’encarregue directament de fer un pla urbanístic en la zona, però com més temps passa, és possible que siga inevitable que torne el projecte a mans d’Enrique Ortiz, si l’Ajuntament no fa cap moviment”, ha subratllat el portaveu. Es referix a què, en el cas que un propietari o empresa propietària del terreny a urbanitzar tinga més del 51% del sòl pot reclamar la gestió del programa urbanístic. “En estos moments, no sabem si Ortiz està adquirint més propietats per a aconseguir esta xifra, però cada dia que transcorre és una possibilitat de què finalment acabe passant”, ha comentat.

A més, Bigorra ha recordat que fa un parell de mesos el govern del PP va rebutjar una moció presentada pel grup municipal amb altres forces polítiques (PSOE i Liberales) en què es demanava, començar a enderrocar les cases de l’Armanello en estat de ruïna, així com donar una resposta social per a les famílies que ocupen estos habitatges, qüestió que estava pressupostada amb 100.000 euros. “Tots estos fets semblen constatar el poc interés del govern de Benidorm per posar solució a la degradació de la zona”, ha assenyalat.

Per últim, el portaveu també ha criticat que en les comissions informatives Compromís Los Verdes ha efectuat altres preguntes, com per exemple quin és l’estat de tràmit de les al·legacions sobre les ordenances fiscals o sobre la relativa a la transparència, normatives municipals que estan pendents des de fa molts mesos, i que tampoc han tingut cap resposta per part dels regidors del govern municipal.