En el ple de setembre de 2015 es va aprovar per unanimitat la moció de Compromís Los Verdes per la qual havia de crear-se un Pla municipal contra la LGTBFòbia, és a dir, contra l’odi i discriminació dirigida a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals. El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal, Josep Bigorra, ha criticat que quasi un any després d’este acord i a pocs dies de la celebració de l’Orgull LGTB de Benidorm encara no s’haja creat este pla.

“No sabem si per al PP té poca importància seguir lluitant contra la intolerància del col·lectiu LGTB amb la coordinació, mitjançant el Pla contra la LGTBFòbia, de les accions locals fetes i per realitzar, o és que no té cap interés en fer complir les mocions del nostre grup municipal, com ocorre massa vegades, o si utilitza els dos motius que acabe de citar per no desenvolupar en un any l’esmentat Pla”, ha indicat Bigorra.

El portaveu ha explicat que la moció aprovada en setembre de 2015, i que comptava amb el suport de les associacions LGTB de Benidorm, consistia en la creació d’un pla integral que arreplegara mesures que ja s’estan desenvolupant, com la penjada de la bandera de l’arc de Sant Martí al balcó de l’Ajuntament els dies destacats de la lluita contra la LGTBFòbia o la promoció del turisme gai a la ciutat. I també l’esmentat pla pretén fomentar la col·laboració amb la policia local i la seua formació per actuar amb rapidesa davant qualsevol delictes d’odi a la nostra ciutat, així com l’elaboració d’un manual protocolari d’actuació; la creació de campanyes en col·laboració amb les associacions LGTB+ de Benidorm, orientades als centres educatius, per lluitar contra l’exclusió, l’assetjament o la discriminació per orientació sexual o identitat de gènere i per promoure la prevenció contra les ETS/VIH, o la consignació d’una partida en els pressupostos locals de 2016 destinada a activitats LGTB+.

“Nosaltres creiem que cal un suport clar des de les administracions a la lluita contra la discriminació del col·lectiu LGTB siga quin siga l’àmbit en què es produïsca i per això ens sembla més greu este retard en la implantació del pla”, ha assenyalat Bigorra. En eixe sentit, el portaveu ha recordat que Compromís per Benidorm participarà, com és habitual, de la manifestació del dissabte dia 10, dins dels actes de la setmana de Pride Benidorm i ha convidat a tothom, tinguen l’orientació sexhttps://www.facebook.com/events/339829843073446/ual que tinguen, a participar-ne. Enguany, el que va ser en el seu moment el primer partit a participar com a tal en este acte, comptarà amb diverses pancartes reivindicatives especialment enfocades als drets dels bisexuals, ja que se celebra l’any de la bisexualitat, i amb una bandeta per animar a la participació i així unir música i cultura amb reivindicacions socials.

Esdeveniment de l’Orgull LGTB a Facebook:  https://www.facebook.com/events/339829843073446/