El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal de Compromís los Verdes, Josep Bigorra, ha avançat les esmenes que el grup parlamentari de Compromís realitzarà al Congrés dels Diputats a l’actual projecte de pressupostos generals de l’Estat per a 2017. A la ja reiterada i coneguda petició perquè hi haja una partida econòmica per  la futura construcció de la nova comissaria de policia nacional, se suma la finalització de la fase que queda per realitzar del Passeig de Ponent i la petició d’un nou enllaç amb la carretera nacional amb la partida de Salt de l’Aigua.

“Amb aquestes esmenes demanem en gran mesura que el govern del PP complisca els seus compromisos”, ha indicat Bigorra en clara referència a la dotació pressupostària de la nova comissaria i a la realització de la fase número dos del Passeig de Ponent. Respecte a la primera, el portaveu ha assenyalat que “ja l’any passat tant al Congrés com al Senat Compromís va registrar esmenes, però en ambdós casos, el Partit Popular les va rebutjar, malgrat la petició unànime de tots els partits amb representació municipal”. A més, ha explicat que sense consignació econòmica no es podran contractar ni començar les obres, “tal com va contestar per escrit el govern central al nostre senador Carles Mulet”.

Al respecte de la segona fase del Passeig de Ponent, comprés entre l’Avinguda Vicente Llorca Alós i el Passeig de Tamarindos, que sí que figurava en els pressupostos de l’estat per l’exercici passat, Bigorra considera “de justícia” reclamar la finalització del Passeig, que presenta un retard considerable “sobretot respecte a la realització de les altres dos fases (número un i tres) que ja es van acabar anys enrere”, i subratlla que és un compromís adquirit pel govern central.

Així mateix, també se sol·licitarà un nou enllaç des de la carretera N-332 amb la partida de Salt de l’Aigua, d’entrada i eixida, especialment per oferir una eixida directa en sentit València que actualment no existeix en aquest punt, “per descongestionar una zona que presenta diferents moments de saturació per coincidir nombrosos centres docents amb una de les vies principals d’entrada a Benidorm”.

Les quanties proposades de les esmenes, que han de ser encara registrades i acceptades, són per valor de 5 milions d’euros en el cas de la construcció de la nova comissaria, 900.000 euros pel que respecta a l’enllaç amb la carretera nacional, i un muntant de 600.000 euros per a la segona fase del Passeig de Ponent. És a dir, tres esmenes per valor de 6,5 milions d’euros. “En definitiva, volem un tracte just en els pressupostos per a Benidorm i això passa per materialitzar aquestes inversions, mentre també esperem que el govern de Rajoy també atenga la sol·licitud del reconeixement de Benidorm com a municipi turístic”, ha conclòs.