El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha criticat que el govern local haja presentat el projecte de la nova comissaria de Benidorm, mentre en el Congrés el PP rebutja totes les esmenes de Compromís, entre elles, la que volia crear una partida econòmica per a les obres d’aquesta infraestructura.

“Cinc milions d’euros d’inversió per a crear la nova comissaria a Benidorm. Això deia l’esmena que vam fer arribar als nostres companys de Compromís en el Congrés als Pressupostos Generals de l’Estat i eixa és l’esmena que el PP, amb el suport de C’s, tomba. Com pensen executar el projecte si no destinen partida pressupostària per a les obres i eviten que prosperen esmenes d’altres grups, com la nostra, perquè sí que estiga dotat?”, ha comentat Bigorra.

El regidor ha recordat que sense consignació econòmica no es podran contractar ni començar les obres, “tal com va contestar per escrit el govern central al nostre senador Carles Mulet”. Així mateix, també ha explicat que l’any passat, tant en el Congrés com al Senat, el PP va rebutjar les esmenes de Compromís per dotar de contingut pressupostari les obres de la nova comissaria, malgrat la petició unànime de tots els partits amb representació municipal efectuada en el ple. “El PP, a Benidorm se les promet molt felices sobre la comissaria, però després, a l’hora de la veritat, a Madrid, quan toca aprovar les inversions necessàries, no les inclou als pressupostos i vota en contra”, ha subratllat.

Els antecedents del projecte de la nova comissaria és que el ple del consistori de Benidorm ha aprovat en dues ocasions (2003 i 2015) incoar l’expedient de cessió al Ministeri de la parcel·la de 4.971 m2, situada a la partida del Salt de l’Aigua, per a la construcció d’aquest edifici. Posteriorment, en el ple d’agost de 2016, el govern local de Benidorm va elevar una altra proposta per a la cessió gratuïta de la parcel·la, materialitzada posteriorment amb la inscripció a nom de GIESE.

Bigorra també ha assenyalat que les actuals dependències de la Policia Nacional, al carrer Apolo XI, daten de 1974 i, al seu parer, “han quedat obsoletes per albergar el triple d’agents per al que van ser creades”. Per això, el regidor considera que “és de justícia” dotar econòmicament les obres de construcció de la nova comissaria en els pressupostos generals de l’Estat per a què les diferents dependències de la comissaria ubicades en diferents edificis estiguen en una mateixa infraestructura, de manera que disminuiria la despesa.

Per últim, ha indicat que Compromís tornarà a presentar l’esmena de les obres la nova comissaria quan arribe el debat dels pressupostos generals al Senat, d’igual manera que es portaran les altres esmenes de Benidorm rebutjades en el Congrés, com són la finalització de la fase que queda per realitzar del Passeig de Ponent i la petició d’un nou enllaç amb la carretera nacional amb la partida de Salt de l’Aigua.