Més d’un any després que s’aprovara en el ple per majoria la moció per a què l’Ajuntament de Benidorm realitzara una campanya als comerços de Benidorm de substitució de bosses de plàstic lleugeres i una campanya informativa i de conscienciació sobre les conseqüències negatives del seu ús continuat, el govern local encara no l’ha portat a terme. El regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra ha reclamat el seu compliment i posada en marxa, “sobretot tenint en compte l’impuls per la sostenibilitat en el comerç que es va expressar a l’acte d’inici d’obres del centre comercial”.

En el ple ordinari d’abril de 2016 es va aprovar una moció del grup municipal que instava el govern local de Benidorm a realitzar una campanya informativa i de conscienciació sobre les conseqüències negatives per al medi ambient del consum excessiu de bosses de plàstic lleugeres no ecològiques, i a la seua substitució en els comerços que ho desitjaren, en col·laboració amb l’Associació Independent de Comerciants de Benidorm i Província (AICO) i altres comerciants. L’objectiu era avançar-se al compliment obligat de la Directiva de la Unió Europea 2015/720 de 29 d’abril de 2015, que assenyala que s’ha de fomentar activament la informació al públic i les campanyes de conscienciació sobre les conseqüències negatives per al medi ambient del consum excessiu de bosses de plàstic lleugeres, així com fixa que, com a molt tard el 31 de desembre del 2018, s’han d’adoptar instruments perquè no s’entreguen gratuïtament aquest tipus de bosses en els punts de mercaderies o productes.

En eixe sentit, Bigorra ha lamentat que, “mentre l’associació de comerciants, a través d’un dels seus comerços, sí que ha realitzat accions en este sentit, el govern local no ha impulsat decididament aquesta campanya, ni ha facilitat la substitució de les borses de plàstic durant tot aquest temps”.

El portaveu anima a què el govern de Benidorm complisca la moció per redundar positivament en la conservació del medi ambient, i per afiançar la imatge del comerç de la nostra ciutat, mitjançant aquelles altres tendes i establiments que vulgueren participar. “Si es destaca la sostenibilitat del projecte de centre comercial com a valor a tindre en compte, demanem que el govern local potencie també aquesta sostenibilitat en el nostre xicotet i mitjà comerç”, ha indicat.

Per últim, ha afirmat que mesures com aquesta, que milloren la qualitat dels comerços de Benidorm, també repercutiria favorablement en la qualitat de l’oferta turística de la ciutat, cada vegada més centrada en apostar per un turisme sostenible.