La proposta del regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, per estudiar la reconversió en una autèntica grada d’una graderia en un dels camps de la ciutat esportiva Guillermo Amor, que presenta una planta irregular, no va prosperar pels vots en contra dels partits del govern local (PP i CBM) i Ciudadanos. Així mateix, només va aprovar-se un punt de la moció sobre l’ordenança de tinença d’animals, i sí que va eixir endavant, tot i que esmenada, la proposta del grup municipal per reclamar un finançament just al govern estatal. Sobre les mocions presentades de forma conjunta, ambdues de caràcter fiscalitzador, una de freda i una de calenta.

No és prioritari. Eixe va ser el motiu esgrimit del regidor d’Esports, Arturo Cabrillo, per a què no prosperara la moció per millorar una grada d’un camp del complex Guillermo Amor. Cabrillo va citar que infraestructures com la reparació de la tanca de seguretat del mateix complexe que Compromís Los Verdes havia demanat són més necessàries de cometre que la realització de l’estudi plantejat. Bigorra va indicar que per al grup municipal la reparació de la tanca és urgent, “però és urgent des de maig de 2016 que és quan es va demanar”, criticant que per al govern local les urgències d’infraestructures esportives “signifiquen estar més d’un any sense atendre les obres sol·licitades”.

Així mateix, el regidor de Compromís va recordar que només es demana un estudi per transformar la grada actual, situada més pròxima a les vies del TRAM, amb una disposició irregular, en una grada amb una disposició de bancs i seients per afavorir una millor disposició d’espectadors i espectadors. I que, una vegada finalitzat l’estudi, s’aplicarien les solucions estudiades. “Ens estem avançant en el temps. Si demanem ja l’estudi és per a què en un futur es faça, preveient el retard que el govern local dóna a l’aplicació de les nostres propostes”, va subratllar, alhora que recordava en el ple mocions sense realitzar, com l’estudi per cobrir l’auditori Óscar Esplà, la realització del Pla de Necessitats de la Policia Local, la confecció del catàleg de béns culturals o l’estudi de com evitar la concentració d’autobusos que col·lapsen els carrers del centre de Benidorm.

A banda d’aquesta moció, de la plantejada pel portaveu adjunt del grup, Juan García, per a censar els animals i crear una ordenança específica, només va prosperar el punt pel qual s’estudiava l’impacte de les actituds incíviques dels propietaris i propietaris d’animals sobre l’escena urbana.

Per altra banda, la proposta que sol·licitava al govern de Rajoy un nou sistema de finançament per al territori valencià, ja que es tracta d’una comunitat que rep ingressos per davall del que li correspondria, va prosperar, tot i que esmenada pel grup popular. La proposta final, tot i que va eliminar la visibilització a l’edifici de l’Ajuntament d’aquest infrafinançament, va ser aprovada per unanimitat perquè, segons Bigorra, “l’important és reclamar a l’Estat i conjuntament allò que ens assegura tindre un servicis de qualitat, mitjançant un finançament just”.

Mocions conjuntes

Una de freda i altra de calenta. Si bien la moció presentada amb els altres partits de l’oposició per a què passara per les comissions informatives tots els continguts econòmics per a una correcta fiscalització, va ser deixada sobre la mesa perquè el secretari va indicar que necessitava del seu informe; la proposta per realitzar quatre auditories de l’Ajuntament, a petició del departament d’Intervenció, va comptar amb el vot unànime del ple. Estació d’Autobusos, Moralet, taxes urbanístiques i contracte de mobiliari urbà seran auditats, com així reclamava l’interventor en el seu informe de fiscalització, que va ser donat compte en març d’enguany, i que havien d’haver sigut realitzades en el primer semestre de 2017.