Durant la setmana de la mobilitat de Benidorm, que se celebrarà en la segona quinzena de setembre, s’implantarà el carril bus-bici-taxi a l’avinguda Mediterráneo, com ha reclamat el regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra en diferents ocasions. Així s’ha acordat en el Consell de Mobilitat. Per altra part, també s’ha anunciat la realització d’un estudi per aportar solucions als embussos que provoquen pel centre els autobusos de transport discrecional, complint el manament de la moció del grup municipal que va ser aprovada en el ple de gener de 2017.

De manera provisional i durant la setmana de mobilitat de Benidorm, és a dir, del 16 al 22 de setembre, s’ampliarà el carril bus-bici-taxi a l’avinguda Mediterráneo de la ciutat. Eixe ha sigut un dels acords presos en el si del Consell de Mobilitat, celebrat aquest dijous, i que reflecteix una de les reivindicacions que ha realitzat sempre Compromís-LV. El portaveu del grup municipal, Josep Bigorra, que ha assistit al Consell, ha expressat la seua alegria per aconseguir dotar d’un carril específic per als servicis de transport públic i per a les bicis a una de les principals artèries de la ciutat, però ha demanat que la mesura siga permanent: “La instauració d’aquest carril bus-bici-taxi és un gran pas per a fomentar la mobilitat sostenible i per millorar el transport de passatgers, especialment de l’autobús, que reduirà els temps de pas en les línies que passen per Mediterráneo. Per aquest motiu i perquè ens avançarem a la remodelació futura que contempla aquesta mesura, s’ha de mantenir el futur carril bus-bici-taxi”.

Per altra part, Bigorra també ha mostrat la seua satisfacció perquè, tal com s’ha informat al Consell de Mobilitat, “el govern local comença a complir una de les mocions del nostre grup aprovades en ple, que consistia a estudiar els itineraris i parades que efectuen els autobusos discrecionals en diferents carrers del centre de la ciutat, així com la possibilitat d’establir punts de concentració per evitar els embussos de trànsit de la zona”. Segons s’ha explicat, s’ha conversat amb diferents entitats i associacions implicades i s’encarregarà l’estudi sol·licitat. “Esperem que les mesures que sorgisquen de l’estudi s’apliquen, malgrat que eixe punt que proposava la nostra moció, és a dir, el d’adoptar les mesures per evitar els embussos, fora rebutjada en el ple per PP, CBM i Ciudadanos”, ha assenyalat Bigorra.

Finalment, el portaveu també ha explicat que, en el torn de precs i preguntes, ha exigit la realització de les millores en l’accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda en la confluència del carrer San José Artesano amb el carrer de la Garita, ja que després de l’ampliació de les voreres, no tenen un accés per on passar. Des del govern local s’ha explicat que les obres d’alçament de la calçada al nivell de les voreres per facilitar la mobilitat es realitzaran a finals de setembre o principis d’octubre.