A falta de tindre el document del Pla de Transport Urbà Sostenible (PTUS), tot i que fa més d’un mes que el grup municipal Compromís Los Verdes el va sol·licitar a la regidoria de Mobilitat, les primeres explicacions sobre el pla proposen col·locar noves parades d’autobusos discrecionals al voltant del centre, per evitar saturar vies com l’avinguda Ametlers, com ja va assenyalar el grup. El regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha recordat que “eixa idea, la d’estudiar punts de concentració d’autobusos, precisament era la que el grup va proposar fa un any amb una moció, que el ple va aprovar de forma majoritària, tot i el vot en contra de l’actual govern de Benidorm”.

Noves parades en l’Avinguda Jaume I i en el Parc d’Elx que servisquen per concentrar els autobusos discrecionals i així eviten col·lapsar carrers del centre com l’avinguda Ametlers o Russafa amb un trànsit excessiu de vehicles col·lectius. Sembla que eixa és la idea que proposa el PTUS i que coincideix en gran mesura amb la idea que Compromís Los Verdes va plantejar via moció en el ple de 31 de gener de 2017. “La nostra intenció era que descongestionar de vehicles en el triangle central de la ciutat, entre Jaume I, Tomàs Ortuño, Russafa i Ametlers establint parades d’autobusos discrecionals al voltant d’aquests carrers i que redistribuiren a continuació els viatgers. El PTUS ens dóna la raó en aquest sentit”, ha indicat Bigorra.

També ha recordat que la moció per a millorar la circulació del transport col·lectiu discrecional, que constava de diversos punts, va prosperar per majoria dels presents, encara que en el punt que precisament reclamava l’estudi de la implantació d’aquests punts de concentració d’autobusos turístics i discrecionals al voltant del centre, i que ara refrena el PTUS, va tindre el vot en contra del PP i de CBM, és a dir, el govern actual de Benidorm.

El regidor ha indicat que estan a l’espera que el govern local facilite el document íntegre per valorar millor la proposta, ja que encara no disposen de cap còpia, tot i que va ser demanada el 4 de gener, una vegada ja estava elaborat el Pla. “Però tot indica que es recull l’essència de la nostra idea de de donar una solució als veïns i veïnes del centre, que pateixen, especialment en temporada alta, l’embús de trànsit provocat per les parades excessives d’alguns busos discrecionals”. En qualsevol cas, el portaveu del grup municipal ha subratllat que el Pla “és més que aquest apartat, ja que tracta línies d’autobús, freqüències i altres aspectes, i caldrà estudiar-lo de manera exhaustiva, cosa que podríem haver fet ja si el govern local ens haguera facilitat la informació demanada en temps i forma i reiterada en comissions informatives, abans de celebrar el Consell de Mobilitat”.

Per últim, Bigorra ha recordat que la proposta del grup municipal va ser consultada al Consell de Mobilitat, prèviament a ser elevada en el ple de gener de l’any passat.