El regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha exigit al govern local que conteste les preguntes pendents del grup municipal realitzades en comissió, algunes des de fa dos anys des de la primera vegada que van ser plantejades. “El govern de Benidorm no pot presumir de transparència si després no l’acaba exercint amb les nostres peticions en comissió”, ha criticat.

En les comissions informatives celebrades hui dimecres, el regidor de Compromís, com cada comissió ocorre, a més de les qüestions més actuals, ha reiterat les preguntes sense contestar i ha demanat la seua resposta. Però hui Bigorra ha volgut focalitzar-ho en algunes peticions que fa temps que manquen d’una resposta per part del govern local. “Tenim preguntes des de fa quasi dos anys de la primera vegada que es van plantejar en comissió de les quals no se’ns ha donat cap resposta”, ha assenyalat.

Així, a la Comissió d’Urbanisme ha reiterat la pregunta sobre la situació urbanística de l’Hotel Selomar, sol·licitat per primera vegada en comissió el 10 d’octubre de 2016, i sobre l’estat de compliment de l’acord plenari de novembre de 2015 sobre l’edifici Karola, que demanava informes tècnics sobre les possibles responsabilitats econòmiques, tècniques o polítiques que manaren de la seua cessió tardana. Aquesta última pregunta va ser inicialment plantejada en comissió el 3 d’abril de 2017 “i a més, és una de les qüestions per les que hem acudit al Síndic de Greuges”, ha recordat Bigorra.

A continuació, en la comissió de Règim Interior, el regidor també ha repetit dos preguntes que també fan referència a acords plenaris. En primer lloc, sobre la creació del Consell de Ciutat, aprovat per una moció del grup municipal en el ple de 30 de novembre de 2015 i preguntat en comissió per primera vegada el 25 d’abril de 2016. “No sabem res de la seua creació”, ha indicat. En segon lloc, sobre la regulació del manteniment, conservació i explotació publicitària de les papereres, que fa anys que els treballs no s’emparen en cap contracte i conveni, situació que volia revertir una moció del grup municipal aprovada el 29 de març de 2016. “En reiterar aquesta pregunta inicialment plantejada en comissió el 9 de gener de 2017, hui només ens han dit que la publicitat es regularà per la futura ordenança, però mentre no es regula la situació contractual”, ha criticat Bigorra.

A la comissió sociocultural, el regidor ha reiterat les sol·licitud de dos acords plenaris: l’establiment d’un conveni per protegir les fonts històriques de Benidorm, aprovat pel ple el 25 de juliol de 2016, i la creació d’un catàleg de béns culturals, aprovat en plenari de 25 de juliol de 2016. Aquestes preguntes o precs es van plantejar inicialment en comissió el 10 d’octubre de 2016 i el 29 de maig de 2017 i encara no s’ha obtingut resposta.

Per últim, a la comissió d’hisenda s’ha reiterat el prec que passen els contractes majors per aquesta comissió per a procedir a una major i més correcta fiscalització, que es va demanar inicialment el 12 de juny de 2017 en aquesta comissió sense que encara hagen passat aquest tipus de contractes.

“Si el govern de Benidorm vol presumir de transparència, ha de donar exemple i contestar sol·licituds que hem fet en comissió pendents de resposta des de fa un any, any i mig o quasi dos anys, i no desqualificar o clavar-se amb el nostre grup municipal que, buscant eixa transparència necessària, ha d’acudir a altres institucions com el Síndic de Greuges”; ha conclòs.

Àudios de la roda de premsa: