Quasi un any després que el ple de Benidorm aprovara crear el Consell de Diversitat Funcional, a instàncies d’una moció de Compromís Los Verdes, encara no s’ha constituït aquest òrgan que permetria una participació més directa en la vida pública de les organitzacions d’aquest col·lectiu. El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal, Josep Bigorra, ha reclamat la seua posada en marxa.

En la comissió informativa sociocultural i de turisme, Bigorra ha preguntat pels motius pels quals el Consell de Diversitat Funcional de Benidorm encara no s’ha posat en marxa, després que fóra aprovada la seua creació en el ple de 29 de maig de 2017, a instàncies d’una moció del grup municipal, i després de què el seu reglament fóra també aprovat en el plenari de 31 de juliol de 2017. El govern local no ha donat cap resposta sobre la seua tardança a implantar-se, tot i que la moció aprovada assenyalava en els seus punts d’acord que havia de constituir-se abans de finalitzar l’any de l’aprovació de la proposta, és a dir, abans de la fi de 2017.

“Des de diferents associacions se’ns ha traslladat la preocupació perquè aquest consell no s’haja posat en marxa encara i així ho hem fet saber en la comissió informativa. Per desgràcia, l’absència de resposta per part del govern local aporta més incertesa si cap al compliment de l’acord plenari i a la constitució del Consell local de Diversitat Funcional, que porta un retard considerable”, ha indicat Bigorra.

Els objectius principals d’aquest Consell consisteixen a donar veu i participació a les entitats i organitzacions que representen la diversitat funcional en les polítiques locals, mitjançant grups de treball, així com assessorar l’Ajuntament en aquest sentit. “Per això és important que es constituïsca prompte; perquè els col·lectius socials tinguen un òrgan de participació amb què transmetre totes les seues inquietuds. I per aquest motiu reclamem al govern local que cree el Consell de Diversitat Funcional immediatament”, ha assenyalat.

Per últim, el regidor ha recordat que altres propostes de caràcter participatiu nascudes del grup municipal han xocat frontalment amb l’oposició del govern local. “Per exemple, la creació del consell de ciutat, que donaria representació a organitzacions socials, econòmiques, culturals i veïnals, està encallat des de l’inici de la legislatura, tot i que va aprovar-se la seua creació per unanimitat del ple. O quan hem fet esmenes als pressupostos per a puga realitzar-se una consulta, prevista en el reglament de participació ciutadana, com la relativa a la ubicació del mercadet municipal, el tripartit pressupostari la va rebutjar de pla”.