Compromís per Benidorm ha celebrat la seua assemblea local ordinària anual amb l’adopció de diferents acords d’interés: Després de renovar els càrrecs de l’Executiva i informar del treball del grup municipal, s’ha aprovat un calendari per celebrar primàries per a l’elecció del cap de llista de les pròximes eleccions i també per ordenar els primers llocs de la candidatura. A continuació, la majoria dels assistents ha votat anar en solitari en els pròxims comicis locals.

En el mes d’octubre Compromís per Benidorm celebrarà primàries per triar el cap de llista i per ordenar la candidatura que es presente en les pròximes eleccions locals, sempre respectant la paritat i sense quotes de cap dels partits i adherits que integren la coalició. Eixe va ser un dels principals acords aprovats en l’assemblea ordinària de Compromís, celebrada divendres. Aquest procés començaria amb un període de presentació de candidatures entre els membres que formen part de la coalició que comprendria des de juny a setembre. Les persones que vulguen presentar-se haurien d’enviar un correu a [email protected], o notificar-ho al secretari d’organització, i indicar si volen ser candidats i candidates a encapçalar la llista, a configurar-la o ambdós coses. El regidor de Compromís, Josep Bigorra, que es presentarà com a candidat, ha destacat que “aquesta decisió aprofundeix en les primàries que ja vam realitzar en 2015, estenent la participació dels adherits i adherides a la confecció de la llista”.

D’altra banda, l’assemblea també ha pres una decisió important: concórrer sense la companyia de cap partit d’esquerres als pròxims comicis. El secretari d’organització, José Daniel Ibáñez, ha explicat que “tot i que la col·laboració amb altres forces polítiques sempre ha estat i està ahí, l’assemblea aposta pel treball que s’està realitzant dia a dia des de Compromís, especialment des de l’Ajuntament, i per donar-hi continuïtat a aquesta tasca”.

A més, també s’ha donat compte del treball realitzat pel grup municipal. Bigorra ha explicat que, a falta d’un mes per concloure el tercer any de legislatura, Compromís Los Verdes ha presentat 20 mocions enguany, “consolidant-lo com un dels grups que més iniciatives presenta al ple” i que en total, des de la presa de possessió del càrrec són un total de 100 mocions presentades.

Per últim, l’Executiva ha sigut ratificada sense cap canvi de disposició, on, com a càrrecs més importants, José Daniel Ibáñez repeteix com a Secretari d’Organització, i Pere Beneyto torna a ser portaveu de Compromís per Benidorm. L’Assemblea avala així la feina realitzada fins ara i evita fer cap canvi a un any de les eleccions. La màquina compromisera es posa en marxa a Benidorm per a 2019.