Compromís per Benidorm reivindica en aquest 17 de maig, jornada d’activisme pel Dia Internacional contra la Homofòbia, la Bifòbia i la Transfòbia, la seua determinació per fer de Benidorm una ciutat capdavantera en la lluita pels drets LGTB.

Segons Pere Beneyto, candidat a l’alcaldia, “Compromís per Benidorm ja va demostrar que és útil per millorar la vida de la gent, per això quan vam tenir representació a l’Ajuntament vam proposar la creació del primer pla municipal contra la LGTBFòbia, el que fa evident que vàrem ser la força transformadora de Benidorm i volem continuar a ser-ho.”

Entre les propostes que Compromís per Benidorm porta al seu programa electoral estàn la creació d’un festival de cinema sobre temàtica LGTB i crear un Espai per la Memòria de les persones LGTB. En paraules del seu candidat, Pere Beneyto, “volem donar un impuls i un suport institucional prolongat en el temps a la reivindicació el dia de l’Orgull a Benidorm i que vaja més enllà de la part lúdica, aprofundint en el caire social d’aquest event”.

També proposa que l’Ajuntament de Benidorm condemne qualsevol actitud, manifestació i legislació de caràcter homofòbic, bifòbic o que implique transfòbia, que s’implanten, amb ajuda de les institucions educatives, plans integrals per a detectar i previndre l’assetjament per orientació sexual o identitat de gènere. Pere Beneyto també ha proposat que es done formació suficient a la Policia Local per a saber tractar els casos de delictes d’odi contra el col·lectiu.

Des de Compromís per Benidorm també volen declarar Benidorm com a municipi contra la LGTBfòbia i crear un Consell Municipal LGTB per a fomentar la participació del teixit associatiu, escoltar les opinions de la gent, fomentar i consolidar el turisme LGTB en la ciutat amb la participació i col·laboració de les empresàries i empresaris d’ambient LGTB de la ciutat i crear més ocupació, així com millorar la formació i fomentar la inserció laboral de les persones LGTB. En definitiva, segons Pere Beneyto, “Compromís vol fer de Benidorm una ciutat orgullosa tot l’any”.