Arran de la sol·licitud de la regidoria d’Hisenda als grups municipals perquè aporten suggeriments sobre la modificació de l’ordenança fiscal que implicava posar una taxa sobre les entrades dels grans esdeveniments de Benidorm, el portaveu de Compromís Los Verdes ha presentat diferents idees sobre esta modificació i n’ha plantejat altres de noves. Ha demanat la rebaixa de les quotes que paguen restauradors sobre les taules i cadires que es troben la via pública, una correcta distribució de les taxes d’acord al carrer; la revisió de les quotes per màquines expenedores, i un augment dels impostos sobre caixers bancaris.

El portaveu, en un escrit remés a la regidoria d’Hisenda, sol·licita que s’estudie una revisió dels preus que els propietaris de bars, restaurants i locals paguen en l’actualitat per cada taula i quatre cadires que tenen al carrer. A més, demana que per a la col·locació de taules amb més de quatre cadires es tinga en compte la divisió de carrers que s’estableix en el primer cas, ja que en este supòsit ara totes les vies públiques de Benidorm paguen la mateixa taxa, estiguen on estiguen. “Volem atendre les peticions dels restauradors, que entenen que es podrien rebaixar els preus que paguen, i en el segon cas que es considere que no és el mateix un establiment que estiga al Castell, que al carrer Marqués de Comillas, que a la Cala o al Racó”, ha assenyalat Bigorra.

Per altra banda, se suggerix que s’augmente la quota anual que paguen els bancs per tindre un caixer a la ciutat, dels 500 euros actuals als 600 o 1.200, segons on estiguen ubicats. “Les entitats bancàries han de pagar una taxa similar a la que hi ha en altres poblacions semblants a Benidorm, sobretot quan hem sabut que l’any passat dels caixers de la ciutat es van extraure un total de 15.456.88,35 euros”, ha indicat el portaveu.

Respecte a les màquines expenedores, el grup municipal proposa que, a més de la quantia anual de 60 euros, paguen un percentatge, a determinar pels tècnics municipals, dels seus ingressos, segons la via pública en la que estiga.

Finalment, respecte a la proposta per la qual es presentava la modificació de l’Ordenança, es coincidix en què les empreses d’esdeveniments han de pagar 0,50€ per entrada, si bé s’insta a què quede clar per escrit que siga sempre quan l’aforament és superior a 1.000 persones, que les entitats socials o amb accions benèfiques hi queden excloses del pagament, i que el departament d’Esdeveniments siga el que s’encarregue de tot.