Diferents usuaris del servici d’autobús universitari d’ABEU (Associació de Benidorm d’Estudiants Universitaris) ens han fet arribat queixes de què la pujada de taxes d’enguany no ha comportat un augment de freqüències de pas o del nombre d’autobusos, generant una massificació del servei. Des de Compromís per Benidorm, conscients que aquests problemes es repeteixen any rere any, demanem una major implicació del consistori municipal, entre d’altres mesures.
720 euros han pagat enguany els alumnes de Benidorm de la Universitat d’Alacant i de la Universitat Miguel Hernández del campus de Sant Joan que fan servir el bus universitari d’ABEU per poc més de 600 euros que abonaven l’any passat. L’augment, més sensible si cap en temps de crisi, no ha suposat una millora del servei i, segons ens han explicat diferents usuaris del transport, continua amb les mateixes carències de fa anys: escasses freqüències de pas i número d’autobusos insuficient. D’altra banda, expressen que en període d’exàmens han d’abonar uns diners extra, a més de la quota anual, que en anys anteriors no van augmentar les prestacions i que temen que ocòrrega el mateix aquest curs.
També cal destacar que els alumnes, per alleujar la despesa econòmica, depenen en gran mesura de la convocatòria de les beques al transport universitari per part de l’Ajuntament de Benidorm. Unes ajudes que es convoquen quasi a final de curs i que els beneficiaris gaudeixen amb el curs acabat.
Per tot això, i conscients que, tot i les subvencions que aconsegueix ABEU de diferents institucions públiques per a desenvolupar aquest servici, no s’obté una qualitat òptima, proposem diverses mesures. En primer lloc, reclamem la col·laboració directa entre l’Ajuntament de Benidorm, mitjançant la regidoria de Joventut, i ABEU per negociar i aconseguir uns millors costos de contractació del transport que alhora permeta un augment del pas dels autobusos o un increment dels vehicles utilitzats. En segon lloc, ja que els pressupostos de l’any que ve encara no han sigut aprovats, incorporar ja la partida de beques del present curs per convocar-les i donar-les el més prompte possible, sense esperar a final de curs. En tercer lloc, que l’Ajuntament considere els factors socials, com la pertinença a una família nombrosa o que els pares siguen aturats o tinguen unes prestacions per baix del salari mínim, per a l’entrega de beques. Per últim desitgem que, en el cas que el consistori aconseguira reduir la càrrega econòmica, sumat a l’augment actual d’alumnes que utilitzen ABEU i, per tant, a l’increment de les quotes de què disposa l’associació, que ABEU congele les taxes a pagar i promoga la seua reducció.
______________________________________________________________
Compromís reclama soluciones para mejorar el servicio de autobuses universitarios de ABEU
Diferentes usuarios del servicio de autobús universitario de ABEU (Asociación de Benidorm de Estudiantes Universitarios) nos han hecho llegar quejas de que la subida de tasas de este año no ha comportado un aumento de frecuencias de paso o del número de autobuses, generando una masificación del servicio. Desde Compromís per Benidorm, conscientes que estos problemas se repiten año tras año, pedimos una mayor implicación del consistorio municipal, entre otras medidas.
720 euros han pagado este año los alumnos de Benidorm de la Universidad de Alicante y de la Universidad Miguel Hernández del campus de San Juan que utilizan el bus universitario de ABEU por poco más de 600 euros que abonaban el año pasado. El aumento, más sensible si cabe en tiempos de crisis, no ha supuesto una mejora del servicio y, según nos han explicado diferentes usuarios del transporte, continúa con las mismas carencias de hace años: escasas frecuencias de paso y número de autobuses insuficiente. Por otra parte, expresan que en período de exámenes tienen que abonar un dinero extra, además de la cuota anual, que en años anteriores no aumentó las prestaciones y que temen que ocurra lo mismo este curso.
También cabe destacar que los alumnos, para aliviar el gasto económico, dependen en gran medida de la convocatoria de las becas al transporte universitario por parte del Ayuntamiento de Benidorm. Unas ayudas que se convocan casi a final de curso y que los beneficiarios gozan con el curso acabado.
Por todo esto, y conscientes que, a pesar de las subvenciones que consigue ABEU de diferentes instituciones públicas para desarrollar este servicio, no se logra una calidad óptima, proponemos varias medidas. En primer lugar, reclamamos la colaboración directa entre el Ayuntamiento de Benidorm, mediante la concejalía de Juventud, y ABEU para negociar y conseguir unos mejores costes de contratación del transporte que al mismo tiempo permita un aumento del paso de los autobuses o un incremento de los vehículos utilizados. En segundo lugar, ya que los presupuestos del año que viene aún no han sido aprobados, incorporar ya la partida de becas del presente curso para convocarlas y darlas lo antes posible, sin esperar a final de curso. En tercer lugar, que el Ayuntamiento considere los factores sociales, como la pertenencia a una familia numerosa o que los padres sean parados o tengan unas prestaciones por debajo del salario mínimo, para la entrega de becas. Por último deseamos que, en el caso que el consistorio consiguiese reducir la carga económica, sumado al aumento actual de alumnos que utilizan ABEU y, por tanto, al incremento de las cuotas de que dispone la asociación, que ABEU congele las tasas a pagar y promueva su reducción.