El ple de desembre de 2014 va aprovar la creació del Consell Municipal de la Infància i l’Adolescència però res s’ha fet per posar-lo en marxa. És per això que el regidor de Compromís a l’Ajuntament de Benidorm i portaveu del grup municipal Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha presentat una esmena al projecte de pressupostos perquè es dote econòmicament amb una quantia mínima este Consell. Per altra part, entre les esmenes també se sol·licita la creació d’un parc de joves.

“Si va ser creat per unanimitat de tots els grups polítics, no entenem per què encara no s’ha fet res; fins i tot tenim dubte que s’haja establert un reglament de funcionament, com assenyalava la moció aprovada”, ha indicat Bigorra. Ha explicat que s’ha presentat una esmena als pròxims pressupostos locals per valor de 7.500 euros perquè el Consell de la Infància i l’Adolescència comence a funcionar i puga realitzar les seues primeres activitats.

Segons el parer del portaveu municipal, este Consell municipal permetria a l’Ajuntament escoltar i rebre propostes per a la millora de la ciutat, tant del col·lectiu infantil com del adolescent, així com de les seues inquietuds. Normalment, este òrgan de participació ciutadana sol estar format per xiquets i xiquetes de la ciutat, triats per votació i amb un període de límit de permanència per estimular així l’alternança de membres.

Les reunions dels consells solen ser convocades, dinamitzades i acompanyades per persones adultes que estructuren els continguts, faciliten la participació i donen suport a l’elaboració de propostes, tractant de no influir en la presa de decisions.

Parc de Joves

Així mateix, entre les esmenes presentades pel grup municipal, a l’àrea de joventut es reclama la creació i condicionament d’un Parc de Joves. “La idea és dotar Benidorm d’un espai obert on practicar skate i que hagen pistes d’esport, un rocòdrom, o un espai multiactivitat”, ha assenyalat Bigorra. A més, ha recordat que esta iniciativa formava part del programa electoral presentat a les anteriors eleccions municipals.

“Amb estes dos esmenes al projecte de pressupostos volem apostar pels i les joves de la nostra ciutat perquè comencen a tindre espais de participació i de divertiment adequats”, ha finalitzat.