El Museu Boca del Calvari només ha acollit cinc exposicions en el seu any de vida. L’Hort de Colon, solament quatre des de la seua inauguració. En canvi, l’Espai d’Art ubicat a l’entrada de l’Ajuntament i que únicament obri de matins ha realitzat quasi una vintena de mostres en 2014 i 2015. “Tenim locals museístics al bell mig de la ciutat que estan sent infrautilitzats i que no compten amb una programació clara”, ha assenyalat el regidor de Compromís i portaveu del grup municipal Compromís Los Verdes, Josep Bigorra.

Les xifres parlen per si mateixa. Segons informació de la regidoria de Cultura, en 2014, l’Espai d’Art va realitzar catorze exposicions i cap ni una de l’Hort de Colon. EN 2015, l’Espai va albergar cinc més (de les quals, la del 275 aniversari de la trobada de la Mare de Déu es va repetir en març i novembre); tres l’Hort de Colon i el Museu Boca del Calvari, altres cinc. “Algú podria pensar que estes últimes mostres de Boca del Calvari suposen una aposta per este centre, però cal dir que a l’actualitat està tancat i que este edifici té quatre plantes, la qual cosa permetria la coexistència de vàries exposicions alhora o almenys que n’hi haguera una de permanent”, ha comentat.

A més, ha explicat que no es van cobrir totes les èpoques de l’any amb exposicions. Si bé en 2014, l’Espai sí que en va tindre tot l’any, a excepció dels mesos d’agost i setembre, l’Hort de Colon va cobrir l’expedient amb una presentació gastronòmica d’un dia de febrer. En 2015, descomptant l’estiu per a tots els centres, l’Espai no va tindre exposicions durant quatre mesos (febrer, maig, juny i octubre); l’Hort de Colon va concentrar la seua activitat, inclosa la Biblioteca i les visites guiades als mesos d’estiu i durant set mesos (gener, febrer, març, abril, maig, octubre i desembre) va estar sense res, i el Museu Boca del Calvari, inaugurat en març, només va fallar en novembre.

Per altra part, resulta curiós que s’haja focalitzat l’activitat expositiva en un lloc, l’Espai, que només és visitable de matins, ja que seguix l’horari de l’Ajuntament. I en canvi els altres, amb horari de matí i vesprada, han quedat en segon pla. Bigorra ha afegit a més que, per exemple, “ara mateix el Museu Boca del Calvari està tancat mentre que ja s’ha programat altra exposició pictòrica en l’Espai d’Art a partir del dos de març”. El portaveu ha sol·licitat que la regidora de Cultura potencie l’Hort de Colon i Boca de Calvari amb “exposicions fixes i visitables al llarg de l’any, com per exemple, mostrant les restes arqueològiques patrimoni de la ciutat, amb una programació anual clara i amb col·laboracions amb les universitats i altres institucions o amb els col·lectius d’artistes de Benidorm”. En eixe sentit, ha recordat que en juliol de l’any passat el grup municipal va instar a la creació d’un registre d’artistes per nodrir precisament estos espais de la ciutat, que ara, set mesos després passa novament pel ple de febrer per a la seua materialització definitiva.

Àudios de la roda de premsa: