Els guardonats Jaume Fuster i Joan Fuster pel còmic ‘La Torre de les Caletes’ han recollit el premi Bernat de Sarrià de 2017 en un acte que ha tingut lloc a la Biblioteca municipal de Benidorm. La segona edició d’aquest premi que organitza Compromís per Benidorm ha sigut atorgat al guionista i dibuixant de la publicació per unir l’amor i la reivindicació pel patrimoni cultural de Benidorm amb una literatura singular i específica en valencià, i la implicació de diferents col·lectius rellevants de la ciutat. A més, durant l’acte s’ha desvetlat que la ‘Mangrana Agra’ d’enguany ha recaigut en el senador del PP, Agustín Almodóbar, per no haver defensat de manera correcta els interessos de Benidorm en el Senat en algunes propostes.

De la mà del regidor de Compromís, Josep Bigorra, els dos autors del còmic ‘La Torre de les Caletes’ han rebut el premi de la segona edició del guardó Bernat de Sarrià. El còmic, guionitzat per Jaume Fuster i dibuixat per Joan Fuster recrea una història original en època del Duc de Lerma entre els guardians de la torre de guaita de Benidorm i els atacants que volen destruir-la. En aquesta publicació, el jurat ha valorat positivament el seu objectiu principal, és a dir, el de donar a conéixer, per a generacions actuals i futures, el Bé d’Interés Cultural de la ciutat, la Torre de les Caletes, amb vistoses i genials vinyetes i diàlegs, i fer una crida a la seua restauració, actualment en procés, a la seua protecció i a la seua posada en valor.

A més, el jurat, conformat per la guanyadora de la primera edició, Esperanza Rodríguez, i personalitats destacades de Benidorm com Mireia Llinares, Francisco Amillo i Jaume Ripoll, també ha destacat altres aspectes. En primer lloc, el fet de que aquesta publicació també significa un èxit col·lectiu de la societat civil benidormera, ja que ha comptat amb la col·laboració de la Taula del Bon Profit i de la Comissió de Festes Majors Patronals. I d’altra banda, el còmic s’ha publicat en valencià, amb un vocabulari acurat i tractat de manera específica segons l’època de la història, els aparells marítims i el paisatge i fauna d’aquest lloc emblemàtic.

“Mà a mà, els dos autors s’han coordinat de manera brillant i s’han documentat de manera exhaustiva per confeccionar una publicació de notables característiques que demostra l’amor i la reivindicació pel patrimoni cultural de Benidorm”, ha indicat Bigorra en els seus agraïments cap als dos autors.

Per la seua banda, Jaume Fuster i Joan Fuster, ha expressat la seua alegria i agraïments pel guardó, explicant tot el procés de creació i elaboració del còmic, i han explicat que aquesta publicació forma part d’un projecte de continuïtat, ja que pròximament també es donarà a conéixer el conte de ‘La Torre de les Caletes’. Per la seua part, Jaume Fuster ha indicat que “cal estar sempre alerta de la protecció de la Torre i no confiar-se”, mentre que Joan Fuster considera que el còmic “servix per centrar en la necessària conservació de la Torre de les Caletes la també imprescindible protecció de tota la Serra Gelada”.

‘Mangrana Agra’

A més del premi positiu, l’acte ha desvetlat la menció ‘Mangrana Agra’ de 2017. Entregada a aquelles persones o entitats amb una aportació escassa o negativa per a la ciutat durant l’any en curs, enguany ha anat a parar a Agustín Almodóbar Barceló, el senador del PP per les seues últimes accions parlamentàries referides a Benidorm.

Concretament es ressenyen dos propostes votades en setembre al Senat i que ell sí que havia abanderat en anys anteriors però que enguany no va referendar amb el seu vot. Així s’ha recordat que el senador no va exercir el seu dret a vot, tot i que estava present en la cambra, sobre una iniciativa legislativa per reformar la Llei d’Hisendes Locals per a què Benidorm siga considerat legalment municipi turístic. I que també va rebutjar una esmena, juntament amb el seu grup parlamentari, per a què la pràctica del trile, que té una afectació important sobre la ciutat, siga tipificada com a delicte d’estafa.