El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, va reclamar al govern local fa més d’un mes informació específica sobre les inversions concretes i les actuacions dels pressupostos participatius per al pressupost de Benidorm de 2018, en base a l’anunci en premsa a finals de desembre de l’alcalde de la ciutat de quanties per a aquestes partides. “Potser és que encara està negociant amb el tripartit pressupostari i els regidors no-adscrits la seua distribució i el que va anunciar en aquell moment no era tan real”, ha indicat.

Vuit milions d’inversions i un mínim de 400.000 euros destinats a pressupostos participatius és el que va anunciar l’alcalde de la ciutat en roda de premsa el 21 de desembre de 2017 que portarien els pressupostos locals de 2018. No va donar detall de quines actuacions serien les escollides, ni de quines quanties concretes es destinarien a una o altra actuació. “Precisament a l’endemà de fer eixe anunci vam sol·licitar aclariment per escrit de quines partides, xifres i àmbits d’actuació tenia previstos realitzar, ja que no se’ns havia informat al respecte”, ha assenyalat Bigorra.

El regidor indica que, tot i que es va reiterar la mateixa petició la setmana passada, el 26 de gener, encara no s’ha facilitat cap detall al respecte. “Desconeixem si és que l’anunci de l’alcalde era més un desig que una previsió real, o si és que encara negocia amb els seus socis de pressupost, C’s i Ciudadanos por Benidorm, i els regidors no-adscrits, per incloure les seues propostes i obtindre el vistiplau als comptes que presente el govern”, ha subratllat.

Siga com siga, Bigorra considera que “almenys” la informació concreta sobre inversions i pressupostos participatius és necessària “per saber si les nostres propostes tenen o no cabuda, tant les díhuit esmenes que vam presentar l’any passat que es van rebutjar de pla pel tripartit pressupostari i que hem de valorar si recuperem, com altres de noves que podem plantejar”. Per aquest motiu, el portaveu torna a reclamar la informació sobre les inversions que l’alcalde va fer a la premsa. En qualsevol cas, el regidor no confia que les propostes del grup municipal prosperen, a la vista de l’actuació del tripartit pressupostari que va aprovar els comptes de l’any passat “rebutjant totes les nostres propostes” i tenint en compte, segons el parer de Bigorra, “que el PP està cortejant C’s, fins i tot amb decisions sense informes tècnics que van en contra del consens del Consell de Mobilitat, com la referida al carril bus-bici-taxi de l’Avinguda Mediterráneo, o que està buscant el suport dels no-adscrits, com exemplifica el cambalache entre mocions d’aquests regidors i les esmenes del PP per evitar els informes tècnics en contra o la seua absència i salvar les mocions in extremis dels no-adscrits”.