Més d’un any després que el ple de Benidorm aprovara crear el Consell de Diversitat Funcional, a instàncies d’una moció de Compromís Los Verdes, s’ha constituït aquest òrgan que permetrà una participació més directa en la vida pública de les organitzacions d’aquest col·lectiu. El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal, Josep Bigorra, s’alegra que per fi s’haja creat l’òrgan, però critica el retard en la seua creació.

Des que fóra aprovada la seua creació en el ple de 29 de maig de 2017, a instàncies d’una moció del grup municipal, i després de què el seu reglament fóra també aprovat en el plenari de 31 de juliol de 2017, per fi s’ha constituït hui el Consell de Diversitat Funcional de Benidorm. Ara bé, la moció aprovada  fa més d’un any assenyalava en els seus punts d’acord que havia de constituir-se abans de finalitzar l’any de l’aprovació de la proposta, és a dir, abans de la fi de 2017, cosa que no s’ha acomplit.

“La creació del Consell és una bona notícia per a la ciutat i per a les diferents associacions participants, que en diverses ocasions ens havien traslladat la preocupació per la demora a posar-lo en marxa. Precisament, l’incompliment de la nostra moció i el retard en la seua constitució ha fet perdre un bon temps en què ja podríem estar treballant en aquest sentit”, ha indicat Bigorra. Tot i així, el regidor ha participat en la primera reunió del Consell i ha manifestat la intenció de participar en diferents comissions de treball.

Els objectius principals d’aquest Consell consisteixen a donar veu i participació a les entitats i organitzacions que representen la diversitat funcional en les polítiques locals, mitjançant grups de treball, així com assessorar l’Ajuntament en aquest sentit. “Des d’ara, els col·lectius socials tindran un òrgan de participació amb què transmetre totes les seues inquietuds a l’Ajuntament per a què siguen implementades, que era l’objectiu principal de la nostra moció”, ha assenyalat Bigorra.