Compromís per Benidorm ha continuat la campanya que vol presentar una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per una ràdio i una televisió públiques i en valencià, i que recentment ha superat les 50.000 signatures necessàries per presentar-la a les Corts. Després d’arreplegar signatures a la passada edició de la Trobada d’Escoles en valencià a la Marina Baixa, celebrada a Orxeta, el col·lectiu local continua sumant firmes, en aquesta ocasió a la nostra ciutat.

Com a fedatari de la ILP, Compromís per Benidorm s’alegra de la consecució de les signatures mínimes que calen perquè puga registrar-se i trametre’s a les Corts. Però per donar més força a aquesta campanya, hem volgut eixir pel centre de la nostra ciutat i sumar més gent a favor de la iniciativa.

Durant la recollida de firmes a Benidorm, s’ha pogut constatar que un dels trets que caracteritza esta ILP és la transversalitat, ja que un bon grapat de ciutadans, de condicions i en situacions ben distintes, han mostrat el seu suport amb la seua firma. Els benidormers, molt receptius cap aquesta iniciativa, han possibilitat que en poc més de dos hores s’hagen aconseguit 50 signants més.

La importància d’aquesta campanya, conformada per diferents sectors de la societat civil, consisteix a recuperar un espai mediàtic que fomente l’ús del valencià, que permeta estar informats en la llengua pròpia, i que oferisca una programació de proximitat i un entreteniment de qualitat.

Des de Compromís per Benidorm creiem que la ILP permetrà la recuperació d’un servei públic de ràdio televisió valenciana, tenint en compte que des que el PP va tancar RTVV el mes de novembre passat, som l’única comunitat autònoma que no té mitjans de comunicació en llengua pròpia.

________________________________________________________________

Compromís recoge firmas en Benidorm por unos medios públicos y en valenciano 

Compromís per Benidorm ha continuado la campaña que quiere presentar una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) por una radio y una televisión públicas y en valenciano, y que recientemente ha superado las 50.000 firmas necesarias para presentarla en las Corts. Después de recoger firmas en la pasada edición de la “Trobada d’Escoles en valencià” en la Marina Baixa, celebrada en Orxeta, el colectivo local continúa sumando firmas, en esta ocasión en nuestra ciudad.

Como fedatario de la ILP, Compromís per Benidorm se alegra de la consecución de las firmas mínimas que hacen falta para que pueda registrarse y tramitarse en las Corts. Pero para dar más fuerza a esta campaña, hemos querido salir por el centro de nuestra ciudad y sumar más gente a favor de la iniciativa.

Durante la recogida de firmas en Benidorm, se ha podido constatar que uno de los rasgos que caracteriza esta ILP es su transversalidad, ya que un buen número de ciudadanos, de condiciones y en situaciones bien distintas, han mostrado su apoyo con su firma. Los benidormenses, muy receptivos hacia esta iniciativa, han posiblitado que en algo más de dos horas se hayan conseguido 50 firmantes más.

La importancia de esta campaña, conformada por diferentes sectores de la sociedad civil, consiste en recuperar un espacio mediático que fomente el uso del valenciano, que permita estar informados en la lengua propia, y que ofrezca una programación de proximidad y un entretenimiento de calidad.

Desde Compromís per Benidorm creemos que la ILP permitirá la recuperación de un servicio público de radio televisión valenciana, teniendo en cuenta que desde que el PP cerró RTVV el mes de noviembre pasado, somos la única comunidad autònoma que no tiene medios de comunicación en lengua propia.