Segons els pressupostos de 2014, l’Ajuntament de Benidorm va tindre una despesa de més de dos milions i mig d’euros en energia elèctrica; concretament 2.583.407,10 euros. A l’espera de veure quants diners es destinaran en els comptes d’enguany a esta partida, i per reduir la despesa energètica, Compromís per Benidorm proposa diferents mesures basades en l’economia sostenible.

En primer lloc, es proposa que s’invertisca en substituir, per part dels tècnics de l’Ajuntament i de manera progressiva, les lluminàries actuals per aquelles que utilitzen tecnologia LED, la qual cosa reduiria considerablement la despesa energètica i baixaria els nivells de contaminació lumínica. En alguns municipis valencians de mida semblant a Benidorm que han realitzat esta substitució de llums, han pogut estalviar fins a un milió d’euros.

A més d’esta mesura, es proposa que els carrers de l’enllumenat públic funcionen de manera alterna, és a dir, un fanal sí i un fanal no, o en zig-zag, quan acabe la jornada comercial. Evidentment, la il·luminació de les rotondes, de les interseccions i dels passos de vianants, per qüestions de seguretat del trànsit, quedarien excloses d’esta proposta.

I per últim, es demana que es cree una gran xarxa de plaques solars en els edificis públics. Es col·locarien en els terrats i subministrarien electricitat al propi edifici. A més, generarien energia per a altres usos de la ciutat i es podria vendre l’energia sobrant a la companyia elèctrica, aportant uns diners extra als comptes de la ciutat. Per tant, les propostes de Compromís basades en l’economia sostenible, no només reduirien la despesa energètica de Benidorm, sinó que també possibilitarien obtindre més euros per a la ciutat.

______________________________________________________________

Compromís per Benidorm propone medidas ecosostenibles para reducir el gasto energético

Según los presupuestos de 2014, el Ayuntamiento de Benidorm tuvo un gasto de más de dos millones y medio de euros en energía eléctrica; concretamente 2.583.407,10 euros. A la espera de ver cuánto dinero se destinará en las cuentas de este año a esta partida, y para reducir el gasto energético, Compromís per Benidorm propone diferentes medidas basadas en la economía sostenible.

En primer lugar, se propone que se invierta en sustituir, por parte de los técnicos del Ayuntamiento y de manera progresiva, las luces actuales por aquellas que utilizan tecnología LED, lo que reduciría considerablemente el gasto energético y bajaría los niveles de contaminación lumínica. En algunos municipios valencianos de tamaño similar en Benidorm que han realizado esta sustitución de lámparas, han podido ahorrar hasta un millón de euros.

Además de esta medida, se propone que las calles del alumbrado público funcionan de manera alterna, es decir, una farola sí y una farola no, o en zigzag, cuando acabe la jornada comercial. Evidentemente, la iluminación de las rotondas, de las intersecciones y los pasos de peatones, por cuestiones de seguridad del tráfico, quedarían excluidas de esta propuesta.

Y por último, se pide que se cree una gran red de placas solares en los edificios públicos. Se colocarían en las azoteas y suministrarían electricidad al propio edificio. Además, generarían energía para otros usos de la ciudad y se podría vender la energía sobrante a la compañía eléctrica, aportando un dinero extra a las cuentas de la ciudad. Por lo tanto, las propuestas de Compromís basadas en la economía sostenible, no sólo reducirían el gasto energético de Benidorm, sino que también posibilitarían obtener más euros para la ciudad.