Els portaveus del grup municipal han fet una crida per assistir a la concentració antitaurina que se celebrarà demà divendres 7 a partir de les 21 hores davant de la Plaça de Bous de Benidorm, just coincidint amb la correguda de bous de Jesulín de Ubrique i de Fran Moreno. A més, s’ha criticat que l’anterior alcalde, Agustín Navarro, autoritzara estos esdeveniments i en plena campanya electoral signara contra el maltractament animal a la ciutat.

Josep Bigorra ha indicat que “d’acord amb els principis animalistes de Compromís i de Los Verdes hem de mostrar el rebuig a este tipus d’actes i per això organitzem junt a més de quinze entitats i associacions esta concentració”. En eixe sentit, Bigorra ha explicat que l’esdeveniment de convocatòria de la xarxa social Facebook compta ja amb 465 assistents confirmats i 140 possibles, “el que suposa més que duplicar els participants de l’anterior concentració antitaurina celebrada a Benidorm”. El objectiu dels organitzadors, com ha assenyalat, és que hi haja més gent fora que dins de la plaça de bous.

El portaveu del grup municipal també ha subratllat que l’espectacle taurí, com altres que se celebren este estiu a càrrec de l’empresa Tauroemoción, compten amb el vistiplau de l’anterior govern local de Benidorm “sense cap remuneració econòmica per a la ciutat, més enllà de rebre 120 entrades per cada espectacle per qüestions protocol·làries”. Bigorra ha criticat que el govern d’Agustín Navarro donara permís a esta celebració i, uns mesos després, el 10 de maig, en plena campanya electoral, signara contra el maltractament animal a Benidorm. “O bé havia oblidat el decret que havia passat per les seues mans en març o bé va actuar hipòcritament quan va estampar la seua signatura mesos més tard”, ha apuntat.

Per la seua banda el portaveu adjunt del grup municipal, Juan García, ha indicat que 4.300 persones han signat en poc de temps la petició digital de Change.org que sol·licita l’anul·lació del citat espectacle taurí de divendres. Així mateix, ha explicat que hi ha alternatives a este tipus de celebracions per a donar-li ús a la plaça de bous: “L’organització d’un cine d’estiu, la realització de concerts o obres teatrals, com es fa actualment de tant en tant, o que es destine per als joves amb la instal·lació d’un parc de parkour o patins són possibles solucions més beneficioses per a la ciutat i menys danyoses per als animals”.