El portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, s’ha reunit a València amb el Director General de Diversitat Funcional, Antonio Raya, per demanar que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives explore la millor fórmula per implicar-se directament en la gestió i manteniment del Centre Doble Amor, per garantir la continuïtat de la tasca social que realitzen amb els discapacitats intel·lectuals de la comarca.

“Només estem traslladant una reclamació que els membres del Doble Amor han manifestat en diverses ocasions i que fins i tot es va plasmar en un conveni que mai va arribar a signar-se”, ha assenyalat Bigorra. El portaveu es referix a un document de 2012 que establia la cessió de l’immoble a canvi de què la gestió fóra a càrrec de la Generalitat, que comptava amb el vistiplau de la directiva del centre social però que no va tindre la conformitat de la Conselleria, malgrat que el conveni havia sigut redactat pels tècnics de l’organisme públic.

En este sentit, Bigorra ha convidat al Director General a recuperar este acord o bé a estudiar la possibilitat de crear un consorci mixt entre l’associació, els ajuntaments que hi participen i la Generalitat. Raya, per la seua part, ha explicat que considerarà la proposta i també ha comentat la possibilitat d’estudiar la via del concert econòmic.

El centre ocupacional del Doble Amor atén a l’actualitat a 58 persones de diferents poblacions de la Marina Baixa amb discapacitats psíquiques, físiques i sensorials que estan ateses per dotze treballadors en diferents tallers de formació psicosocial, com el portaveu del grup municipal ha pogut comprovar en una visita recent, organitzada este dimecres. A més, compta amb una llavaneria en la que treballen discapacitats, per afavorir la seua integració social i laboral.

Sobre els treballadors de la llavaneria, Bigorra també ha explicat al Director General que l’anterior Consell no va concedir la subvenció dedicada a la contractació de personal temporal, cosa que ha fet que no la reben en 2015. “Confie en què recuperen esta ajuda amb el nou Consell, ja que l’important per a nosaltres són les persones, com s’ha demostrat amb l’eliminació del copagament per a pensionistes i discapacitats, entre d’altres mesures”, ha indicat.

Així mateix, ha recordat que l’actual Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives està al dia amb el pagament de les ajudes del centre social, “cosa que no passava amb l’anterior govern del Partit Popular valencià”.