Després d’anunciar la regidora de Patrimoni Històric que l’any que ve es musealitzarà el jaciment romà del Tossal de la Cala, el regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, pregunta si per tal objectiu s’utilitzarà el Museu Arqueològic de Benidorm, que ja havia d’haver regularitzat la situació, complint així la moció del propi grup municipal que va ser aprovada en ple fa deu mesos.

“La regidora de Patrimoni Històric parla de dotar econòmicament en els pressupostos de 2017 la musealització del jaciment del Tossal de la Cala, mentre l’Ajuntament de Benidorm disposa des de fa 20 anys d’unes instal·lacions a pocs metres del jaciment que havien d’albergar el Museu Arqueològic de la ciutat, que estan tancades perquè el govern local no ha regularitzat encara la seua situació”, ha assenyalat Bigorra. El portaveu posa en dubte les paraules de la regidora, no únicament perquè el govern del PP no haja complit la moció del grup municipal, aprovada en desembre de l’any passat, perquè l’Ajuntament inscriga correctament el local i puga fer-ne ús, sinó perquè ja s’ha anunciat en diverses ocasions (l’últim anunci és d’agost de 2015) una musealització que no arriba mai.

A més, Bigorra ha recordat que el govern local també va anunciar fa més d’un any que Benidorm acolliria la celebració d’un congrés internacional sobre arquitectura romana a finals d’enguany: “Caldria saber què ha passat amb este anunci que el govern del PP va fer en roda de premsa i que sembla que s’ha quedat en no-res, com pot passar amb la reiterada promesa de la musealització del jaciment”.

Al respecte dels locals que havien d’albergar el Museu Arqueològic de Benidorm, situats en la urbanització Montbenidorm, el portaveu ha explicat que l’any 1993 es va aprovar en ple la cessió del local a la ciutat per part de l’empresa, però que no va quedar constància ni en el Registre de la propietat ni es va procedir a signar cap escriptura de cessió al respecte. L’esmentat local, en canvi es va destinar a ser, per una part, seu de l’associació de veïns i per altra part, seu d’una organització italiana, sense cap escrit que certificara els nous usos no-acordats. En vore que l’Ajuntament no va procedir al registre del local, com hauria d’haver fet, l’antiga empresa propietària va inscriure’l al Registre de la Propietat i va demanar en 2011 via recurs contenciós administratiu a l’Ajuntament que deixara lliure esta propietat. Dos anys després, en 2013, el tribunal va fallar a favor de Benidorm, considerant que la cessió es va realitzar tot i no estar formalitzada correctament. A dia de hui, l’Ajuntament encara no ha escripturat la cessió, com demanava la moció aprovada en setembre de 2015, i, per tant, no es pot fer ús del Museu Arqueològic que podria albergar eixes restes del jaciment o altres parts del patrimoni històric municipal.