El grup municipal ha presentat diferents al·legacions al reglament de conveni d’horts urbans ecològics de la ciutat per tal que les associacions també puguen participar, per crear una comissió de seguiment del compliment del conveni i per controlar la despesa d’aigua de les parcel·les que contindran els horts.

“Amb estes al·legacions volem que, a més de qualsevol persona empadronada en Benidorm, també puguen optar a desenvolupar un hort urbà les associacions que figuren inscrites en el registre de la ciutat”, ha assenyalat el regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra. D’esta manera, es donaria l’oportunitat de desenvolupar projectes participatius de caràcter associatiu com ocorre en altres ciutats que tenen horts urbans.

A més, les al·legacions presentades sol·liciten que existisca, ja que no està previst fins ara, una Comissió de Seguiment dels horts, que comprove els requisits dels i de les participants per optar a un hort urbà, que vetle pel control i el compliment dels drets, deures i prohibicions dels i de les titulars que desenvolupen els projectes d’horts, i que a més puga sancionar si es produïx alguna mala pràctica.

Al respecte de les pràctiques sostenibles, el grup municipal vol que s’especifique que hi haurà comptadors que quantifiquen l’aigua emprada, que serà subministrada per l’Ajuntament, i que es pague una quantitat simbòlica respecte el seu cost. “La intenció és conscienciar del preu de l’aigua, controlar el que es gasta i evitar els mals usos que es poden donar”, ha assenyalat Bigorra.

Finalment, també es demana que es considere l’antiguitat d’inscripció del padró, a més de l’any mínim d’inscripció demanat, per a optar als horts urbans. El regidor espera que estes al·legacions al reglament siguen tingudes en compte i que es posen en marxa el més prompte possible.