La coalició valencianista, d’esquerres i ecologista de Benidorm s’ha sumat al Pacte valencià contra la violència de gènere i masclista, la iniciativa impulsada per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives per aconseguir un gran consens contra la violència masclista. Compromís per Benidorm fa efectiu així el manament de l’Executiva Local i proposa a l’Ajuntament de Benidorm a què també se sume a aquest gran acord.

No ser un espectador sinó aconseguir la màxima involucració en la lluita contra la violència de gènere és el que ha volgut transmetre Compromís per Benidorm amb la seu adhesió a aquest pacte valencià contra la violència de gènere i masclista. Un pacte que té com a gran objectiu la inclusió en l’agenda pública valenciana de la lluita col·lectiva contra les violències masclistes i per la igualtat de gènere. Per això, s’estructura amb cinc eixos, 21 objectius i 293 mesures concretes amb l’objectiu de transformar la societat i eradicar les violències contra les dones.

Compromís per Benidorm ha volgut així unir-se al manifest que ja han signat més de 4.200 persones i més de 320 entitats valencianes. I a més s’ha posat deures: des del col·lectiu local es comprometen a fer difusió del pacte i de les dates assenyalades relatives a la violència masclista, així com a col·laborar amb les associacions d’aquest àmbit, participant de les seues accions i també de les condemnes públiques i institucionals per cada víctima de la violència de gènere que succeïsca.

Tenint en compte la importància de sumar com més gent i més associacions al present pacte, millor, el regidor de Compromís i portaveu del grup municipal a l’Ajuntament de Benidorm, Josep Bigorra, ha instat per escrit a la regidoria d’Igualtat a que la pròpia institució se sume a l’acord, com ja han fet diferents ajuntaments.

Així mateix, també s’insta des del col·lectiu local a altres entitats socials, associacions veïnals, empresarials, de comerciants i d’altres de Benidorm a què participen del Pacte valencià contra la violència de gènere i masclista.