Novament arriba un dels períodes de temporada alta de Benidorm, la Setmana Santa, i encara no s’ha modificat l’ordenança de platges de la ciutat de manera que s’estudiara la incorporació de la regulació i sanció de les hamaques i para-sols que es deixen abandonats en les platges, tot i que es va aprovar en el ple d’agost de 2016 arran d’una moció de Compromís Los Verdes. El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal, Josep Bigorra, critica un nou oblit del govern local en fer complir les mocions aprovades.

“Cada any, en els moments de temporada alta turística, es produeixen puntualment incidències en les nostres platges provocades pels mals usos a l’hora de reservar espai en primera línia, col·locant hamaques i para-sols sense cap utilització. El nostre grup municipal fa quasi dos anys que va aconseguir que el ple estudiara la modificació de l’ordenança de platges en aquest sentit, però sembla que per al govern local la qüestió ha quedat oblidada en un calaix, prolongant així un problema als turistes que ens visiten i als propis residents”, ha assenyalat el regidor.

La moció en la seua redacció original instava a la modificació de l’Ordenança Municipal de Gestió de l’Ús Públic de les Platges de Benidorm per a què arreplegara la prohibició de l’ocupació de la platja sense utilització per hamaques i para-sols, igual que ocorre amb altres objectes, així com que s’establira sanció pertinent per a estos casos. Aquesta moció va ser esmenada pel grup popular perquè quedara en un estudi d’aquesta modificació i va ser aprovada en el ple d’agost de 2016. “Mentre hem tingut reunions els grups municipals amb la regidoria de platges per diferents temes, com per exemple, sobre l’ampliació dels lavabos de les platges a instàncies de la petició del nostre grup municipal, no s’ha tractat el compliment de la moció sobre l’ocupació sense utilització per part d’hamaques de la primera línia”, ha indicat. “No és la primera ni l’única vegada que les nostres mocions, aprovades en ple, són oblidades pel govern municipal”, ha criticat.

A més, el regidor ha recordat que l’advertència sobre el no-compliment de la moció ve de fa temps. Així en desembre de 2016, el grup municipal ja va criticar la falta de resposta en comissions informatives sobre els estudis que s’havien d’iniciar. Acció que va ser reiterada en març de l’any passat, advertint l’arribada de Setmana Santa i demanant que s’hi actuara.

Finalment, Bigorra ha recordat que, quan es va debatre la proposta, diferents informes policials van constatar l’existència del problema a les nostres platges, i que altres poblacions costaneres estableixen multes als usuaris que abusen de un lloc públic com és l’arena de la platja, perquè ho han regulat per ordenança municipal.