Unes 400 persones han assistit a l’abraçada verda per l’educació pública que ha tingut lloc a la plaça de l’ajuntament de Benidorm i que ha sigut convocada per  la Plataforma Ensenyament Marina Baixa, els centres educatius i les AMPA de Benidorm. Compromís per Benidorm s’ha sumat també a aquesta iniciativa que demana un canvi en la política educativa del Partit Popular. Concretament, s’ha reivindicat que no se suprimisquen les unitats d’educació en els col·legis públics. En aquest sentit, cal recordar que, segons l’informe presentat per Escola Valenciana a principis d’enguany, Benidorm podria  perdre fins a 3 línies d’infantil en diferents col·legis públics.

A més, durant l’abraçada simbòlica de protesta, on també hi ha hagut una assemblea i diversos tallers, s’ha sol·licitat que no s’eliminen les beques, tan necessàries per a les famílies en època de crisi, que no es reduïsca el número de docents per no afectar a la qualitat de l’educació, i que s’eliminen els barracons existents. Per exemple, en l’actualitat, l’IES Pere Maria Orts i Bosch de Benidorm té el 60% dels alumnes estudiant en aules prefabricades, a l’espera de la licitació de les obres de condicionament de l’institut. Unes obres que estan parades des de juliol de 2011.

Les entitats i organismes organitzadors continuaran les seues protestes fins que es vegen complides les seues demandes i Compromís per Benidorm estarà al seu costat per a lluitar per una educació pública i de qualitat.

_______________________________________________________________

Compromís per Benidorm, en el abrazo por una educación pública y de calidad

Unas 400 persones han asistido a la “Abraçada verda per l’educació pública” que ha tenido lugar en la plaza del ayuntamiento de Benidorm y que ha sido convocada por  la Plataforma Ensenyament Marina Baixa, los centros educativos y las AMPA de Benidorm. Asimismo, Compromís per Benidorm se ha sumado a esta iniciativa que pide un cambio en la política educativa del Partido Popular. Concretamente, se ha reivindicado que no se supriman las unidades de educación en los colegios públicos. En este sentido, cabe recordar que, según el informe presentado por Escola Valenciana a principios de año, Benidorm podróa  perder hasta 3 línias de infantil en diferentes colegios públicos.

Además, durante el abrazo simbólico de protesta, donde también ha habido una asamblea y diversos talleres, se ha solicitaso que no se eliminen las becas, tan necesarias para las familias en época de crisis, que nose reduzca el número de docentes para no afectar a la calidad de la educación, y que se eliminen los barracones existentes. Por ejemplo, en la actualidad, el IES Pere Maria Orts i Bosch de Benidorm tiene el 60% de los alumnos estudiando en aules prefabricadas, a la espera de la licitación de las obras de acondicionamiento del instituto. Unas obras que están paradas desde julio de 2011.

Las entidades y organismas organizadores continuarán sus protestas hasta que se vean cumplidas sus demandas y Compromís per Benidorm estará a su lado para luchar por una educación pública y de calidad.

IMG-20140213-WA0003

IMG-20140213-WA0005