Tenint en compte la filosofia de l’Economia del Bé Comú, que es basa en la millora de la societat des de la proximitat, en la potenciació de valors culturals, de poble, de consum responsable, mediambientals i de confiança, Compromís per Benidorm considera que ara que s’aproximen les festes de Nadal és imprescindible fer ús de les nostres xicotetes tendes locals per construir un futur millor per a Benidorm. A més, cal considerar algunes mesures que puguen beneficiar aquest sector durant tot l’any.

Des de Compromís per Benidorm es considera que el xicotet comerç suposa una de les primeres fonts de creació de treball estable al municipi. A més, el tracte humà i personalitzat, l’ambient familiar que generen, la qualitat dels seus productes, així com la seua implicació i col·laboració en el teixit associatiu de la nostra població, són factors positius que decanten la balança a favor de consumir preferentment al xicotet comerç local.

Per això, en aquestes festes, cal manifestar i donar un suport decidit als xicotets comerciants de la ciutat i animar tota la població a què realitze les compres nadalenques en aquests establiments. La seua proximitat, ja siga la botiga de comestibles del costat de casa, la farmàcia del cantó, el mercat municipal, els bars, les botigues de roba o d’altres que formen part de la nostra xarxa de comerços, permeten una economia propera, de confiança i amb una oferta de productes suficientment satisfactòria. En aquest sentit, la seua proximitat aconsegueix la reducció de la contaminació, atés que evita l’ús de vehicles a motor en els desplaçaments.

Per altra part, cal pensar sempre, no només en època nadalenca, en el nostre comerç local. I per això, caldria donar solucions definitives a problemes com el de les endinsades als edificis i locals, de forma que es donara una imatge homogènia de l’Escena Urbana i beneficiosa per a les xicotetes tendes. També caldria revisar els impostos actuals que paguen els establiments per veure si és possible la implantació de bonificacions fiscals municipals. I per últim seria molt beneficiós estudiar com incentivar la realització de compres al xicotet comerç tot l’any, de manera que motivara un augment de la contractació de treballadors.

________________________________________________________________

De cara a las fiestas de Navidad, Compromís anima a comprar en el pequeño comercio de Benidorm

Teniendo en cuenta la filosofía de la Economía del Bien Común, que se basa en la mejora de la societat desde la proximidad, en la potenciación de valores culturales, de pueblo, de consumo responsable, mediambientales y de confianza, Compromís per Benidorm considera que ahora que se aproximan las fiestas de Navidad es imprescindible usar nuestras pequeñas tiendas locales para construir un futuro mejor para Benidorm. Además, cabe considerar algunas medidas que puedan beneficiar este sector durante todo el año.

Desde Compromís per Benidorm se considera que el pequeño comercio supone una de las primeras fuentes de creación de trabajo estable en el municipio. Además, el trato humano y personalizado, el ambiente familiar que generan, la calidad de sus productos, así como la su implicación y colaboración en el tejido asociativo de nuestra población, son factores positivos que decantan la balanza a favor de consumir preferentment en el pequeño comercio local.

Por ello, en estas fiestas, hay que manifestar y dar un apoyo decidido a los pequeños comerciantes de la ciudad y animar a toda la población a que realice las compras navideñas en estos establecimientos. Su proximidad, ya sea la tienda de comestibles de al lado de casa, la farmacia de la esquina, el mercado municipal, los bares, las tiendas de ropa u otras que forman parte de nuestra red de comercios, permiten una economía cercana, de confianza y con una oferta de productos suficientemente satisfactoria. En este sentido, su proximidad consigue la reducción de la contaminación, puesto que evita el uso de vehículos a motor en los desplazamientos.

Por otra parte, es necesario pensar siempre, no solo en época navideña, en nuestro comercio local. Y por ello, habría que dar soluciones definitivas a problemas como el de los retranqueos, de forma que se diese una imagen homogénea de la Escena Urbana y beneficiosa para las pequeñas tiendas. También cabría revisar los impuestos actuales que pagan los establecimientos par ver si es posible la implantación de bonificaciones fiscales municipales. Y por último sería muy beneficioso estudiar cómo incentivar la realización de compras en el pequeño comercio todo el año, de manera que motivara un aumento de la contractación de trabajadores.