El 27 d’octubre de 2014 el ple municipal de Benidorm va aprovar una moció per la qual s’establien una sèries de mesures en favor de les persones en risc d’exclusió social per evitar els desnonaments a la ciutat. Entre les accions acordades estava la creació d’un registre d’habitatges socials que incloïen les vivendes municipals, privades i les pròpies de les entitats bancàries. En este cas, a l’actualitat només consten les propietats municipals. A més, el portaveu del grup municipal de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha tingut accés al citat registre i ha denunciat que hi ha persones que estan ocupant algunes vivendes que no complixen els requisits de risc d’exclusió social necessaris.

“Dos de les vivendes estan sent llogades a funcionaris públics jubilats, sense contracte i sense saber des de quan i no es té constància de cap informe del serveis socials de què es troben en una situació social d’urgència”, ha indicat Bigorra. Segons ha explicat, sembla que no tindrien esta necessitat i, per tant, “estan ocupant una vivenda que altra persona amb necessitats reals podria ocupar”.

La situació és més crítica si es té en compte que només hi ha 15 habitatges municipals destinats a serveis socials, dels quals únicament un n’està buit. I a més, incomplit el l’acord del ple aprovat per unanimitat en octubre de l’any passat, encara no s’ha establert un registre de vivendes privades o propietats d’entitats bancàries, que podria suposar un major nombre d’habitatges per a este ús social.

Per tot açò, el portaveu demana que s’estudien escrupulosament estos casos i que “les vivendes socials es destinen a gent que realment ho necessita”. “No podem ser una ciutat antidesnonaments a mitges; hem de complir tots els acords aprovats i que s’acomplisca realment la funció social dels habitatges”, ha subratllat.