La ‘Asociación Independiente de Comerciantes de Benidorm y Provincia’ (AICO), de la mà del seu president Raúl Parra, han presentat les accions i iniciatives de l’associació als regidors de Compromís Los Verdes en una reunió que han mantingut este dimarts. Així mateix, el grup municipal ha traslladat algunes propostes a l’associació de comerciants

Com ha fet amb diferents grups polítics, AICO ha presentat el seu projecte als regidors de Compromís Los Verdes i ha demanat al grup municipal el seu suport perquè des de l’Ajuntament es puguen dur a terme les accions que tenen planejades. Per la seua part, el portaveu municipal Josep Bigorra ha traslladat el suport a AICO de la defensa del xicotet comerç de Benidorm davant del possible desenvolupament de les grans superfícies a la nostra ciutat, així com la necessitat d’estudiar la creació d’un recinte firal, que atraga nous negocis a Benidorm.

Així mateix, Bigorra ha explicat també que s’ha plantejat als representants d’AICO iniciatives com la substitució progressiva als comerços de les bosses de plàstic per altres biodegradables o de tela, d’acord a les directrius europees, que han tingut una bona acceptació. “Tot el que siga respectar el medi ambient i alhora beneficiar el comerç de la ciutat és totalment positiu”, ha assegurat.

Juan García, portaveu adjunt del grup municipal, en sintonia a les peticions de l’associació de comerciants, ha assenyalat que es demanarà que es tinga més en compte en els processos de contractació que els autònoms, empreses i persones siguen de Benidorm, per generar riquesa en el propi municipi. “De vegades veiem que es realitzen contractes amb empreses no només de fora de la ciutat, sinó de la comarca i, potser, si es fera un estudi, es comprovaria que també tenim recursos a la nostra ciutat per contractar estos servicis”, va assegurar García.

Finalment, s’ha consultat la postura d’AICO sobre el ‘tot inclòs’, del que previsiblement l’Ajuntament realitzarà una comissió d’estudi, cosa que l’associació de comerciants ha vist de manera positiva. Per altra part, cal recordar que Compromís Los Verdes ja va tindre una reunió amb HOSBEC en este sentit, per conéixer totes les postures.