Els regidors de Compromís Los Verdes han rebut esta setmana entrades per a diferents parcs temàtics de la ciutat i per a l’espectacle de vaques enfundades que se celebra divendres a la Plaça de Bous de Benidorm. Este matí han tornat les entrades via registre municipal en considerar que els regals, en forma d’entrades en este cas, poden condicionar el procés de presa de decisions del grup municipal si afecten a les empreses que els han fet arribar.

“Som conscients que no podem acceptar les entrades, atenent que som regidors de l’Ajuntament i hem de prendre decisions, avaluacions o valoracions sobre qüestions de la ciutat, entre les quals, algunes possiblement estarien relacionades amb les activitats de les empreses que donen els tiquets”, ha assenyalat el portaveu de la coalició local, Josep Bigorra.

D’altra banda, ha explicat que, en els temps actuals, l’acceptació de donacions per part dels representants polítics pot posar en dubte l’ètica del regidor, depenent de futures actuacions o pot vore’s condicionat. “Per ètica i per transparència hem tornat les entrades i esperem que la resta d’edils del consistori actue de la mateixa manera”, ha subratllat Bigorra.

A més, en el cas de les entrades rebudes sobre l’espectacle taurí, xoca de ple amb la ideologia i idiosincràsia de tots dos partits que conformen la coalició municipal Compromís Los Verdes. Juan García, regidor de la coalició ha recordat que existeix un grup animalista dins dels dos partits que lluita pels drets dels animals i que s’han presentat diverses iniciatives en aquest sentit, com la declaració de Benidorm de municipi contra el maltractament animal.

Concretament s’ha fet la devolució d’un total de 32 passes VIP per a diferents parcs temàtics de la ciutat i de quatre invitacions per a adults i quatre per a xiquets acompanyats per a l’espectacle de les vaques de la Plaça de Bous.