Els dos regidors del grup municipal van preguntar ahir durant el ple de Benidorm en el torn de precs i preguntes per la situació dels arbres de l’emplaçament del futur Parc de Foietes ja que alguns veïns i veïnes denuncien que s’estan talant indiscriminadament. El portaveu Josep Bigorra va recordar que el projecte de parc assenyala que els tècnics municipals han de valorar quins arbres poden replantar-se i quins no, advocant per la major conservació de les espècies vegetals actuals.

“Hem sabut de diferents queixes ciutadanes que alerten de la tala de diversos exemplars arboris en els terrenys en què s’ubicarà el Parc de Foietes i volem saber si això s’està produint i, en tal cas, demanar que cesse esta actuació”, ha indicat Bigorra. El portaveu de grup ha explicat que alguns arbres que poden ser trasplantats, com garroferes o oliveres, estan sent arrancats de soca-rel, quan el projecte de parc, tot i que és de Conselleria, indica que s’ha de vetlar pel màxim de conservació d’exemplars actuals, baix criteri dels tècnics municipals.

Com a resposta, el portaveu del grup popular, González de Zárate, ha explicat que s’han talat els pins, perquè este tipus d’arbres no poden ser trasplantats, que sí que hi ha arbres que s’han conservat i que les garroferes han sigut arrancades perquè tenien el tronc buit i només quedava la part de fora de l’arbre.

Davant esta contestació, el també regidor de Compromís Los Verdes i portaveu adjunt del grup, Juan García, ha posat en dubte que les garroferes estigueren realment afectades, vistes les fotos dels veïns i veïnes i ha sol·licitat una explicació més completa de les actuacions que s’estan realitzant. “A més, desconeixem on s’estan depositant els arbres que sí que seran replantats”, ha subratllat García.

Finalment, el portaveu del grup popular ha contestat que revisaran com s’està procedint als treballs referents a la massa vegetal actual de la zona i s’informarà al grup municipal de Compromís Los Verdes.