El portaveu del grup municipal, Josep Bigorra, s’ha reunit este divendres amb el director general de Política Educativa, Jaume Fullana, a la seu de Conselleria d’Educació, per parlar sobre la finalització de les obres de l’institut Pere Maria Orts i Bosch i la situació sobre el transport escolar de Benidorm. Així mateix, també s’han debatut altres temes de l’àmbit educatiu interessants per a la ciutat.

“He trasmés al director general la necessitat d’acabar les obres de l’IES Pere Maria Orts perquè es tracta d’una reivindicació important per a la ciutat i que permetria acabar amb els barracons que la política educativa del PP ens va deixar”, va afirmar Bigorra. En eixe sentit, ha explicat a Fullana que les obres porten paralitzades més de 4 anys, tot i que queda poc de la construcció projectada per realitzar.

Des que les aules prefabricades van instal·lar-se al pati de l’institut benidormer, la meitat de l’alumnat, aproximadament uns 450 estudiants, i els professors que allí donen classes, no ha pogut gaudir d’un institut en condicions, amb les dificultats que això comporta per a l’estudi i l’aprenentatge. En paral·lel, Bigorra també ha explicat que hi ha alguns col·legis de la ciutat que haurien de tindre una inspecció tècnica, ja que pateixen alguns danys d’infraestructura. Fullana ha comentat que totes estes obres seran valorades i incorporades al futur pla d’infraestructures educatives.

Per altra part, Bigorra també ha traslladat els problemes sorgits respecte a l’assumpte del transport escolar. Ha sol·licitat que s’atenguen criteris de renda i de conciliació laboral com a nous condicionants per optar a les beques de transport, tal com l’Agrupació d’APEs de Benidorm li havia indicat. El director general ha assegurat que qualsevol idea que puga millorar el sistema de transport actual, dins de la legalitat, s’estudiarà i que la consecució d’un finançament just per al nostre territori ajudaria a la situació econòmica actual de la Conselleria. Bigorra també ha demanat que s’estudie la ubicació de les parades, ja que alguns pares i mares s’han queixat de la distància entre els domicilis i les parades. Fullana ha respost que no hi ha cap inconvenient a modificar el trajecte si es millora el servici. El portaveu del grup municipal també ha explicat que, gràcies a les converses entre Conselleria, els centres i els pares i mares, s’han solucionat problemes referents al transport dels xiquets d’educació infantil i respecte a la coincidència de l’horari d’eixida dels i de les alumnes amb els autobusos de Conselleria.

A més, han parlat també sobre la jornada partida o contínua o les consideracions sobre el districte únic, entre d’altres qüestions.