El reglament actual de Participació Ciutadana de Benidorm, aprovat en 2010, regula diferents mecanismes per participar a la vida pública de la ciutat. Alguns ja estan en marxa des de fa temps, com el Consell Veïnal, altres s’acaben d’impulsar, com els pressupostos participatius, però d’altres, encara no estan operatius, com el Consell de Ciutat, que implicaria diversos sectors de Benidorm en els assumptes de la ciutat. És per això que el portaveu del grup municipal, Josep Bigorra, sol·licita la seua creació el més prompte possible mitjançant una moció al ple.

“Les associacions de veïns, les organitzacions socials, sindicals, professionals i empresarials més representatives, les entitats associatives, persones d’especial rellevància per a la ciutat i representants de les administracions públiques amb competències en l’àmbit local podrien vehicular millor la seua participació en els assumptes importants de Benidorm si estiguera creat el Consell de Ciutat”, ha assenyalat Bigorra. En eixe sentit, ha recalcat que este Consell englobaria més actors que el Consell Veïnal i ampliaria la veu de ciutadans i ciutadanes que participarien de la vida pública.

El portaveu ha indicat que cinc anys després de l’aprovació del reglament de participació ciutadana encara no s’ha creat, amb la qual cosa es limita la possibilitat de què estos agents siguen consultats o puguen fer propostes sobre els temes importants per a Benidorm.

“Des de Compromís Los Verdes entenem que la participació democràtica en els assumptes importants de la nostra ciutat s’ha d’estendre el més possible a tots els àmbits de la vida social de Benidorm, tant per conèixer tots els punts de vista, com per a fomentar l’associacionisme, i que els ciutadans i les ciutadanes puguen participar més directament en els temes de ciutat”, ha explicat Bigorra. A més ha incidit en la necessitat de complir les normatives vigents, com és el cas del Reglament de Participació Ciutadana.

Segons l’anomenat Reglament, les funcions principals del Consell de Ciutat són: el debat dels plans d’actuació generals, la canalització de queixes i suggeriments, l’emissió d’informes, la promoció d’estudis i propostes en matèria de desenvolupament econòmic local, la planificació estratègica de la ciutat i dels grans projectes urbans, i la proposició de realització de processos participatius o consultes entre els ciutadans.