La moció contra els desnonaments a Benidorm, aprovada en ple de novembre de 2014, contemplava la creació d’un registre municipal d’habitatges destinats a lloguer social compost per cases municipals, particulars i gestionades per entitats financeres. El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, va preguntar en el ple de novembre de l’any passat al respecte i la resposta va ser que s’estava en negociacions. En abril d’enguany, a pregunta del mateix en comissió informativa, es va contestar que faltava un informe jurídic. Passen els mesos i el registre de vivendes no està complet.

“Podem entendre el temps d’aclimatació del govern local fins que és conscient de les mocions i acords que queden per complir de governs anteriors, però també creiem que hi ha qüestions que han de tindre una resposta més ràpida, com la social i per això no comprenem el retard en la seua resolució”, ha assenyalat Bigorra.

En eixe sentit, ha recordat que des que es va informar per part de la Regidoria de Benestar social que s’estaven realitzant entrevistes amb directors de banca per a concretar diferents acords per completar el registre municipal de vivendes socials fins ara han passat més de sis mesos i des que es va dir que només calia un informe jurídic en comissió informativa, quasi dos. “A l’actualitat tenim un cupo molt reduït d’habitatges socials perquè només comptem amb les de propietat municipal, de les quals estan pràcticament totes ocupades, la qual cosa convida a agilitzar estos tràmits amb propietaris privats per estar preparats davant qualsevol situació d’emergència i no haver de demanar ajuda a les que són propietat de Conselleria”, ha indicat el portaveu.

A més, també ha recordat que en el ple d’abril es va aprovar una moció del grup municipal per sol·licitar al govern de l’Estat que s’introduïsquen modificacions legislatives perquè les persones en perill de desnonament, en atenció a la seua situació social i econòmica, se les aplique l’exempció de taxes i impostos pel risc a la pèrdua del seu habitatge, per donar compliment íntegre a l’acord de 2014.

“Només amb el compliment íntegre de la moció antidesnonaments ens assegurarem que les persones amb risc d’exclusió social estan perfectament ateses”, ha conclòs.