Ni la creació d’una zona taronja únicament per a residents empadronats a Benidorm dins de la zona blava existent, ni l’ampliació d’horaris pels quals els veïns i veïnes que tenen targeta de resident poden aparcar sense pagar en la zona d’estacionament limitat, com proposava mitjançant una moció del portaveu de Compromís Los Verdes i regidor de Compromís, Josep Bigorra, es posaran en marxa. Els vots de PP, Ciudadanos (C’s) i Ciudadanos por Benidorm (CBM) han votat en bloc a favor la retirada del punt del l’ordre del dia del ple de setembre.

“La nostra moció buscava alleujar els problemes d’aparcament per a residents en les zones més problemàtiques i evitar-los també les molèsties d’estar canviant el tiquet cada dues hores, però els vots de la dreta del consistori han evitat que la proposta tire endavant”; ha criticat Bigorra.

El portaveu ha explicat que PP, CBM i C’s han votat a favor de la retirada d’una moció, que comptava amb esmenes de Liberales i PSOE en pro de l’ampliació de la condició de resident a tots els empadronats de Benidorm i a tots els barris de la ciutat. Els tres grups de dreta han argumentat que l’informe tècnic sol·licita que es realitze el Pla d’Estacionament Sostenible (PES) abans de cometre els canvis referents al contracte de la zona blava i de la grua. Bigorra no ha estat d’acord amb esta consideració: “Quan el govern del PP esta legislatura ha eliminat places d’aparcament en el carrer del Pi, o ha col·locat contenidors en el carrer Marqués de Comillas sobre places de pàrking de zona blava, o ha creat zones d’aparcament per a motos on no hi havia, no ha fet cap d’estos canvis amb la benedicció de cap Pla d’Estacionament. Ara, quan el nostre grup municipal planteja canvis que beneficien tots els residents amb la creació d’una zona taronja exclusiva i una zona verda de caràcter mixt, sí que necessitem el PES. Volen per a l’oposició allò que no seguixen en el govern”.

A més, el portaveu ha assenyalat que d’haver-se aprovat la moció, s’haguera seguit l’exemple d’altres ciutats, com Barcelona, Alacant o València que compten amb esta distinció en favor dels residents. “Que els partits de la dreta expliquen per què no han volgut que esta moció siga votada, i que el partit del govern, el PP, explique ara per què no vol començar canvis sobre la concessionària de la zona blava que quan estava en l’oposició demanava per tots els canals possibles”, ha indicat.

Altres mocions

En canvi, el grup municipal sí que ha aconseguit que prosperara la moció perquè tots els cursos de l’Ajuntament tinguen bonificacions fiscals en base a diferents criteris socials i familiars. La proposta, aprovada per majoria del consistori, sol·licita que els cursos relatius a Cultura i Joventut tinguen bonificacions per la possessió del Carnet Jove, el fet de pertànyer a una família nombrosa, l’assistència de diversos membres de la mateixa família a l’esmentat curs o activitat, així com l’acreditació de circumstàncies socials com la percepció de prestacions socials o trobar-se la renda familiar sota els llindars marcats per l’Indicador Públic de renda d’Efectes Múltiples (IPREM). Així mateix, en els cursos de Cultura també se sol·licita que tinga descomptes la condició de jubilat o pensionista.

Per altra part, la moció per donar solució a la degradació de l’Armanello, presentada conjuntament amb PSOE i Liberales, no ha prosperat perquè PP, CBM i C’s han propiciat la seua retirada. Curiosament, C’s ha presentat una moció d’urgència a posteriori amb un punt de la proposta que havien rebutjat i que ha sigut també recolzada pel PP. El portaveu de Compromís Los Verdes ha considerat “una burla” i “una farsa” l’acció de C’s: “Presentem una moció amb sis punts per donar solució a l’Armanello, que inclou el compliment d’acords ja aprovats pel ple com un Pla Social d’Inserció de les persones de la zona o l’estudi de la gestió directa i els regidors del partit d’Albert Rivera voten la retirada, però després aprofiten un punt que havíem presentat, com era la creació d’una comissió tècnica, i així posar-se la medalla: és una falta de responsabilitat i camaraderia respecte als grups que hem presentat la moció original”.